Μπορεί η τιμή της μετοχής να πέφτει, μπορεί τα πρόστιμα να δίνουν και να παίρνουν, μπορεί στα διοικητικά συμβούλια να γίνεται σκοτωμός, όμως ένα πράγμα μπορεί να κάνει πάνω από όλα η Tesla: να πουλάει. Για αυτό και παρά τα ουκ ολίγα προβλήματα που την ταλανίζουν, κατάφερε να σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων την περασμένη χρονιά.
Το 2022 σηματοδότησε αύξηση 40% σε σχέση με το ’21, εκπροσωπούμενο από την παραγωγή 1,37 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και τη διάθεση 1,31 εκατ. Η απόκλιση μεταξύ των δυο αριθμών αφορά τις λίστες αναμονής λόγω έλλειψης ανταλλακτικών (βλέπε μικροτσίπ). Ειδικά στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, κατασκευάστηκαν 439.701 και έφτασαν στους αγοραστές 405.278 αυτοκίνητα, ξεπερνώντας με άνεση το προηγούμενο σχετικό ρεκόρ που είχε τεθεί το τρίτο τρίμηνο, με 343.830 μονάδες. Καμία έκπληξη ως προς τους πρωταγωνιστές της εμπορικής επιτυχίας, με τα Model Y και Model 3 να απαρτίζουν τη συντριπτική πλειονότητα του συνόλου.
Στο τελευταίο τρίμηνο διατέθηκαν 388.131 Model Y και Model 3 από τα συνολικά 405.278 Tesla, με τις υπόλοιπες 17.147 μονάδες να αφορούν τα Model S και Model X. Ο Elon Musk είχε θέσει νωρίτερα στο προηγούμενο έτος ως στόχο το +50% από χρονιά σε χρονιά, οπότε αν κρίνουμε από το +40% μεταξύ ’21 και ’22 δεν απέχει ιδιαίτερα. Επίδοση που επετεύχθη παρότι χρειάστηκε να σταματήσει η παραγωγή στην Κίνα, αλλά και ευεργετήθηκε από τις γενναίες εκπτώσεις που έκαναν οι αντιπροσωπείες στην εκεί αγορά, την Αμερική και το Ηνωμένο Βασίλειο. Κι ακόμα δεν έχει παρουσιαστεί το νέο βασικό Model 2, που φημολογείται ότι θα κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ.