Όλοι μας ψάχνουμε να βρούμε άκρη με τα πράσινα/κόκκινα/κίτρινα/μπλε τιμολόγια της ΔΕΗ, και δεν τη βρίσκουμε κιόλας. Ανάλογους προβληματισμούς θα έχουν και τα VW GTI σε λίγο καιρό, καθώς ετοιμάζονται να περάσουν σε φάση πλήρους εξηλεκτρισμού.
Από το 1976 που παρουσιάστηκε το πρώτο VW Golf GTI, όσα μοντέλα του Βόλφσμπουργκ έχουν φορέσει τα τρία θρυλικά πια γράμματα έφεραν μια και μοναδική μορφή, από πλευράς κινητήρα: αυστηρότατα εσωτερικής καύσης, και μάλιστα μόνο με βενζίνη. Οι κορυφαίες ντίζελ εκδόσεις τιτλοφορούνται GTD, οι ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές GTE. GTI όμως, μόνο αμόλυβδη (ή super παλιότερα).
Από το 2026 (στην 50η επέτειο του μοντέλου, δηλαδή) και μετά, όμως, θα έρθει να προστεθεί η αμιγώς ηλεκτρική επιλογή. Το πρωτότυπο ID. GTI έδειξε πώς θα είναι η κορυφαία έκδοση του επερχόμενου ID.2, με τον επικεφαλής σχεδίασης του Βόλφσμπουργκ να δημοσιεύει ένα σκίτσο του μελλοντικού EV GTI δίπλα στο πρώτο Golf GTI. Η λεζάντα αναφέρει την πρεμιέρα του MK1, στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1975, τις 5.000 μονάδες που κυκλοφόρησε, αλλά και τα 2,8 εκατ. Golf GTI που έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα. Σε δυο χρόνια θα έρθει το πρώτο ηλεκτρικού του είδους, με σκοπό τη συνέχιση της εμπορικής επιτυχίας.
Σχετικά με το τεχνικό ποιόν του αυτοκινήτου, στελέχη της VW ανέφεραν νωρίτερα στη χρονιά πως η ισχύς «θα είναι σημαντικά υψηλότερη από τα 226 άλογα του ID. 2all», δίχως να δώσει λεπτομέρειες. Ένα νούμερο στους 270 ίππους φαντάζει απολύτως λογικό, όπως και ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 6,0 δλ. δεδομένου ότι το ID. 2all ανακοινώνεται σε λιγότερο από 7,0 δλ. Ούτως ή άλλως ηλεκτρικό GTI νομοτελειακά θα βλέπαμε κάποια στιγμή, καθώς η VW έχει ήδη δηλώσει πως το μέλλον του Golf είναι ηλεκτρικό. Δήλωση, βέβαια, που έγινε πριν το ανασκούμπωμα της Ε.Ε. και την αναστολή απαγορεύσης θερμικών μετά το 2035.