Οι νομοθεσίες πολλές φορές θέτουν στόχους που, απλά, είναι παράλογοι. Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις (το αντίθετο, καλύτερα) που οι νομοθέτες παίρνουν αποφάσεις, δίχως επίγνωση της πραγματικότητας ή βάσει μηδενικής αντίληψης ρεαλισμού. Οι ολοένα αυστηρότερες νόρμες περί εκπομπών ρύπων και η πρακτικά εξαναγκαστική στροφή στην ηλεκτροκίνηση, έχει προκαλέσει ουκ ολίγες αντιδράσεις. Πλέον, όμως, φαίνεται να περνάμε σε άλλο επίπεδο. Το απίστευτο πρόστιμο που, όπως όλα δείχνουν, δεν θα αποφύγει το Σάλτσμπουργκ, μας δίνει μια ματιά από τις προθέσεις της Ε.Ε.
Η Αυστρία συγκαταλέγεται στις χώρες με τις μεγαλύτερες επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, προάγοντας την κίνηση με εναλλακτικά καύσιμα. Ούτε μια τέτοια χώρα-πρότυπο, ωστόσο, δεν μπορεί να είναι ασφαλής από τις εκτός πραγματικότητας απαιτήσεις των νομοθετών. Το Σάλτσμπουργκ καλείται να αλλάξει ολόκληρο το στόλο των δημοτικών οχημάτων σε ηλεκτρικά, μέχρι το 2025. Ένας στόλος που αποτελείται από λεωφορεία, φορτηγά, van, pick up, απορριμματοφόρα και γενικά, ό,τι έχουμε δει να κυκλοφορεί σε όχημα με αυτοκόλλητα δήμου. Οχήματα, όμως, που σε κάποιες περιπτώσεις, απλά και ξάστερα, δεν υπάρχουν!
Ηλεκτρικό απορριμματοφόρο, φερ’ ειπείν, δεν υπάρχει. Ούτε ηλεκτρικό ανατρεπόμενο. Ούτε EV pick up, εκτός αν μιλάμε για πανάκριβες επιλογές στο στυλ των Hummer, Rivian R1T και Tesla Cybertruck – εκ των οποίων τα δύο πρώτα δεν έρχονται Ευρώπη και το τρίτο δεν κυκλοφορεί καν ακόμα, ούτε στις Η.Π.Α.! Η αυστριακή πόλη, δηλαδή, καλείται να συμμορφωθεί με διατάξεις που όχι μόνο την εξαναγκάζουν σε κοστοβόρες αγορές, αλλά και χρήση οχημάτων που δεν υφίστανται ή δεν είναι δυνατή η απόκτησή τους! Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ORF.at μέσω του Focus: «Η αλλαγή στη φύση των μετακινήσεων είναι μεν ευπρόσδεκτη, αλλά όχι δίχως μέτρο. Δεν μιλάμε για κάτι εύκολο. Τα οχήματα αυτά είναι πολύ πιο ακριβά. Επιπλέον, δεν είναι μόνο ότι οι νομοθέτες μας πιέζουν για την αγορά τους. Ουσιαστικά, σαν να μας εξαναγκάζει να τα κατασκευάσουμε κιόλας».
Η Magna-Steyr είναι ο μεγαλύτερος και πιο φημισμένος κατασκευαστής της χώρας, αλλά και πάλι θα πρέπει είτε να σχεδιάσει προτάσεις από «λευκό χαρτί», είτε να μετατρέψει υπάρχοντα οχήματα σε ηλεκτρικά. Αμφότερες πανάκριβες και χρονοβόρες διαδικασίες, με ορίζοντα τριετίας. Τι θα γίνει αν δεν συμμορφωθεί η δημοτική αρχή του Σάλτσμπουργκ; Θα κληθεί να καταβάλλει ένα εξωφρενικό ποσό ύψους 400.000 ευρώ, ως πρόστιμο! Επαναλαμβάνουμε, για συμμόρφωση με νομοθεσία που προβλέπει οχήματα ανύπαρκτα. Θα μπορούσε να πει κάποιος: «ούτε στην Ελλάδα αυτά».