Το πώς αντιμετωπίζονται οι τροχαίες παραβάσεις, αλλά και το πώς εφαρμόζονται οι νόμοι γενικότερα, διαφέρει από χώρα σε χώρα. Στη Φινλανδία, ας πούμε, μπορεί να πληρώσεις μια περιουσία για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μόλις κατά 32 χλμ./ώρα.
Ο επιχειρηματίας Anders Wiklöf συνελήφθη από τα ραντάρ της Τροχαίας να κινείται με 82 χλμ./ώρα, σε δρόμο όπου το όριο είναι 50 χλμ./ώρα. Σχεδόν διπλή ταχύτητα, δηλαδή. Ο Wiklöf υποστήριξε πως το όριο άλλαξε πρόσφατα, κατεβαίνοντας από τα 70 στα 50 χλμ./ώρα, και προσπάθησε αρχικά να ρίξει την ευθύνη σε λάθος τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης, στην αργοπορημένη ειδοποίηση από το GPS του αυτοκινήτου του κι ούτω καθεξής. Στο τέλος παραδέχτηκε το σφάλμα του, αλλά προσπάθησε να δικαιολογηθεί λέγοντας πως είχε αρχίσει να επιβραδύνει όταν τον έπιασε το ραντάρ. Αυτή η δήλωση, βέβαια, θα μπορούσε να γυρίσει εις βάρος του, καθώς αν πήγαινε με 82 χλμ./ώρα ενώ έκοβε ταχύτητα, αυτό σημαίνει πως πριν πήγαινε με ακόμα περισσότερα. Σημασία, ωστόσο, έχει τι «έγραψε» το ραντάρ. Κι ακόμα μεγαλύτερη, τι αναφέρει το εκκαθαριστικό του.
Στη Φινλανδία τα πρόστιμα επιβάλλονται με εισοδηματικά κριτήρια, όπερ εστί πως όσο πλουσιότερος ο παραβάτης τόσο πιο «τσουχτερό» το αντίτιμο που καλείται να πληρώσει. Ο Wiklöf είναι ένας από τους πιο ευκατάστατους ανθρώπους της σκανδιναβικής χώρας, οπότε τα έξτρα αυτά 32 χλμ./ώρα κοστολογούνται στις 121.000 ευρώ! Μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που πληρώνει το βαρύ του δεξί πόδι, καθώς το 2013 είχε πάρει πρόστιμο 95.000 ευρώ και το 2018 68.000 ευρώ. Με κέρδη 11,7 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις του για το 2022 πάντως, πιστεύουμε ότι δεν χάνει τον ύπνο του για το πώς θα πληρώσει τις κλήσεις. Περισσότερο θα τον πειράξει η απώλεια του διπλώματος για 10 μέρες.