Η Toyota είναι ο Νο 1 κατασκευαστής του κόσμου για 3 σερί χρονιές. Διαθέτει μια από τις πληρέστερες γκάμες στην αυτοκινητοβιομηχανία, προσφέροντας από εμπορικά μοντέλα για όλους (βλέπε Yaris, Corolla, RAV4, C-HR κλπ) μέχρι πολύ ενδιαφέρουσες εναλλακτικές (bZ4X, Prius, Mirai), αλλά και καθαρόαιμες σπορ προτάσεις (GR86 Yaris/Corolla και Supra). Αυτό το τελευταίο ταλαιπώρησε για χρόνια το στάτους του Αΐτσι, προβληματίζοντας ακόμα τώρα τον πρόεδρο του ιαπωνικού κολοσσού.
Ο Akio Toyoda μίλησε δίχως περιστροφές για το μεγαλύτερο φόβο του, που δεν είναι άλλος από την επιστροφή στην αδιαφορία. Όπως δήλωσε ο ίδιος, η Toyota σήμερα προσφέρει πισωκίνητα κουπέ (GR86 και Supra), τετρακίνητα hot hatches (GR Yaris και GR Corolla) και ένα Prius με κορυφαία έκδοση στα 223 άλογα, αλλά για να φτάσει σε αυτό το σημείο έπρεπε να παρουσιάζει επί χρόνια, «βαρετά αυτοκίνητα». Ο εγγονός του ιδρυτή της φίρμας, Kiichiro Toyoda, είπε δίχως περιστροφές: «Ζω διαρκώς με το φόβο ότι η Toyota, θα επιστρέψει στο να είναι μια απλή, συνηθισμένη μάρκα. Αν αυτός ο φόβος επεκταθεί σε πολλούς ανθρώπους, θα είναι αργά. Ακόμα και από τη θέση του προέδρου, μου πήρε 14 χρόνια για να αλλάξω την Toyota. Τα πράγματα, όμως, θα μπορούσαν να αντιστραφούν σε μια στιγμή».
Ο Toyoda ανέφερε το σημείο-καμπή που τον έκανε να δει αλλιώς την οπτική της Toyota, οδηγώντας σε μια ολοκληρωτική αλλαγή στη σχεδιαστική ταυτότητα, τον χαρακτήρα των μοντέλων και το οργανόγραμμα εξέλιξης νέων, καθαρά οδηγοκεντρικών: «Έπαθα σοκ όταν το 2011, στο ντεμπούτο του τότε νέου Lexus GS, μου είπαν ότι ήταν βαρετό! Εκεί γύρισε ο διακόπτης και πήρα την απόφαση για ριζικές αλλαγές, έστω κι αν οι ομάδες εξέλιξης πίστευαν ότι δεν υπήρχε λόγος».
O 67χρονος executive υπογράμμισε μάλιστα τις δυσκολίες που αντιμετώπισε, στο να πείσει τους ίδιους, τους μηχανικούς της Toyota να αλλάξουν κατεύθυνση: «Όταν πήγα στα υψηλόβαθμα στελέχη του τμήματος εξέλιξης και μηχανολογίας, έκοψαν κατευθείαν την κουβέντα! “Δεν έχουμε δεδομένα που να δείχνουν ότι κάτι είναι λάθος, ούτε έχουμε πάρει παράπονα”, μου είχαν πει. Ακόμα κι όταν τους είπα να οδηγήσουν ανταγωνιστικά μοντέλα, που πίστευα ότι ήταν καλύτερα από τα δικά μας, η απάντηση ήταν: “στα χαρτιά τα ίδια είναι”. Πραγματικά, ήταν πολύ κοπιαστικό».