Μια λιτοδιαίτη και εμπνευσμένη από το πρώτο MX-5 έκδοση του ND παρουσίασε η Mazda, με συνολικό βάρος που περιορίζεται στα 990 κιλά!
Το MX-5 990S ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρις στις 16άρες ζάντες της Rays, που κρύβουν δισκόφρενα και δαγκάνες της Brembo. Η υφασμάτινη οροφή είναι σε μπλε χρώμα και συνδυάζεται αποκλειστικά με λευκό αμάξωμα. Ίδια απόχρωση (μπλε) έχουν τα περιγράμματα των αεραγωγών, ενώ εδώ δεν συναντάμε οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό. Ούτε ηχομονωτικά υλικά σε αυτό (και το καπό), ως μέρος της δίαιτας που υπέβαλλαν οι μηχανικοί της Mazda το ήδη ελαφρύ roadster.
Κάτω από το καπό συναντάμε τον 1.500άρη SkyActiv-G των 131 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 150 Nm στις 4.800 σ.α.λ., ο οποίος πλέον έχει να κινήσει 68 κιλά λιγότερα. Το βάρος των 990 κιλών φέρνει το ND σε απόσταση 30 κιλών από το αρχέγονο NA, του 1989 (960 κιλά). Αλλαγές υπάρχουν και στην ανάρτηση, με αναθεωρημένο λόγο αμορτισέρ-ελατηρίων, αλλά και στο τιμόνι όπου οι τεχνικοί υπόσχονται ακόμα πιο άμεση απόκριση με καλύτερη αίσθηση. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, όμως δεδομένα το 990S θα είναι ταχύτερο του κανονικού στο 0-100 χλμ./ώρα (8,3 δλ.) και ενδεχομένως με υψηλότερη τελική ταχύτητα (215 χλμ./ώρα).
Τα αποκαλυπτήρια έγιναν εντελώς ξαφνικά, σε κάποιο event της Ιαπωνίας, οπότε ακόμα δεν υπάρχουν τιμές ή αριθμός παραγωγής. Ούτως ή άλλως, το ελαφρωμένο MX-5 προορίζεται αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά.