Το Suzuki Jimny έχει περάσει από 40 κύματα στην τελευταία του γενιά, αναφορικά με την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη. Οι ρύποι κατάργησαν την επιβατική έκδοση, αναγκάζοντας τους Ιάπωνες σε «πατέντα» με την επαγγελματική LCV. Αλλού, βέβαια, δεν υπάρχει το παραμικρό θέμα. Ούτε με το σημερινό, ούτε καν με το προηγούμενο μοντέλο.
Η τρίτη γενιά του μικρού off roader παρουσιάστηκε το 1997 και στα μέρη μας έμεινε ενεργό μέχρι το 2011. Σε άλλες χώρες συνέχισε μέχρι το 2013, σε λιγότερες μέχρι το 2017-2018, αλλά μόνο σε μία διατίθεται ακόμα! Μια 25ετία γεμάτη από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε, το Jimny MK3 εξακολουθεί να πωλείται ως καινούργιο και να «οργώνει». Όλα τα καλά, όμως, κάποτε πρέπει να τελειώσουν (και να εκσυγχρονιστούν). Η Βραζιλία, λοιπόν, που απολαμβάνει το προνόμιο του προηγούμενου Jimny με ζελατίνες, ετοιμάζεται να το αποχαιρετήσει στο τέλος του έτους και να κλείσει το μακροβιότερο κεφάλαιο παγκοσμίως στην εμπορική του πορεία.
Το Jimny κατασκευαζόταν αρχικά στο εργοστάσιο της Ανάπολις και στη συνέχεια σε εκείνου το Καταλάο, σε τρεις εκδόσεις: 4All, 4Work και Forest. Όλες με τον 1.300άρη τετρακύλινδρο των 85 ίππων και την τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά, αλλά και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού. Στην πάροδο των ετών υπήρξαν ανανεώσεις εμφανισιακά και εξοπλιστικά, αλλά ο πυρήνας του Jimny παρέμεινε αυθεντικός και σκληρός. Ακόμα και οι πιο σκληροί, όμως, κάποια στιγμή υποκύπτουν στις βουλές του χρόνου. Το «κατσίκι» της Suzuki έχει περάσει χρονολογικά από 4 δεκαετίες, ωστόσο οι τεχνολογικές και περιβαλλοντικές εξελίξεις δεν γινόταν να μην το αγγίξουν – ακόμα και με τα λιγότερο αυστηρά δεδομένα της βραζιλιάνικης αγοράς.
Στο τέλος του έτους το Jimny θα αποσυρθεί, αφήνοντας μόνο του τον διάδοχο στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας. Μέχρι τότε οι Βραζιλιάνοι μπορούν να επιλέγουν μεταξύ των 4All, 4Work και Forest, αλλά χρειάζονται καλές τσέπες: τo πρώτο ξεκινά από τις 111.990 ρεάλ (21.455 ευρώ), το δεύτερο από 125.990 ρεάλ (24.614 ευρώ) και το τρίτο από 137.990 ρεάλ (26.435 ευρώ).