Πριν από 90 χρόνια ιδρύθηκε η Datsun (το 1931), αποτελώντας μία από τις παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Ωστόσο σταμάτησε να λειτουργεί το 1986, αφού όλα τα αυτοκίνητά της είχαν πλέον τα σήματα της Nissan. Όμως λανσαρίστηκε εκ νέου το 2013 σε λίγες αγορές, ως μια μάρκα φθηνών αυτοκινήτων. Παρόλα αυτά τα προϊόντα της δεν είχαν την εμπορική επιτυχία που υπολόγιζαν οι ιθύνοντες της μάρκας, με αποτέλεσμα κάποια να έχουν σταματήσει να πωλούνται.
Η «νέα» Datsun παραμένει ακόμα ζωντανή και πουλά τα οχήματά της στην Ινδία, τη Νότια Αφρική, την Ινδονησία και μέχρι πρόσφατα στη Ρωσία και το Καζακστάν. Η γκάμα της ιαπωνικής φίρμας αποτελείται από τα παρακάτω μοντέλα. Πιο αναλυτικά:
redi-GO: Πρόκειται για το μίνι μοντέλο της μάρκας, μήκους 3.435 χλστ. και με δύο κινητήρες. Αρχικός είναι ο 0.8 λτ. ισχύος 40 ίππων και 72 Nm ροπής, συνδυασμένος με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Πιο ισχυρός είναι ο 1.000άρης των 50 ίππων και 91 Nm ροπής, με μηχανικό ή αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Οι τιμές του Datsun redi-GO ξεκινούν στην Ινδία από 397.800 ρουπία (σημερινή ισοτιμία 4.570 ευρώ).
GO: Αποτελεί ένα μικρό χάτσμπακ μήκους 3.788 χλστ., το οποίο διατίθεται με δύο μοτέρ. Βασικό είναι ο 1.2 λτ. ισχύος 68 ίππων με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Οι τιμές του φθηνότερου μοντέλου ξεκινούν από 402.788 ρουπία (ισοδυναμούν με 4.630 ευρώ).
GO+: Το μικρό στέισον βάγκον βασίζεται στο GO, αλλά έχει μεγαλύτερο μήκος (3.995 χλστ.) και το εντυπωσιακό είναι ότι ενσωματώνει 7 θέσεις. Για την κίνηση του Datsun GO+ υπάρχει ο 1.2 λίτρων κινητήρας βενζίνης, με απόδοση 68 ίππων στην έκδοση με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ή με 77 ίππους σε συνδυασμό με το CVT. To G0+ κοστίζει από 425.926 ρουπία (4.890 ευρώ).
Cross: Το κόμπακτ crossover της Datsun ήταν διαθέσιμο μέχρι πριν λίγο καιρό μόνο στην αγορά της Ινδονησίας. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-Α+ των Renault-Nissan και έχει μήκος 3.995 χλστ., αποτελώντας την crossover έκδοση του GO+ με επίσης 7θέσιο εσωτερικό. Και εδώ ο 1.2 λίτρων κινητήρας βενζίνης αποδίδει 68 ίππους με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ή με 77 ίππους με το CVT. Το Datsun Cross πωλούνταν από 161.490.000 ρουπία Ινδονησίας (σημερινή ισοτιμία 9.835 ευρώ).
on DO: Το μικρομεσαίο σεντάν των 4.345 χλστ. μήκους και με πορτ μπαγκάζ 530 λτ. της Datsun, πωλούνταν μέχρι πριν από λίγο καιρό στη Ρωσία, όπου και παράγονταν στο εργοστάσιο της AutoVAZ. Για την κίνησή του φρόντιζαν δύο μηχανικά σύνολα. Αρχικό ήταν το μοτέρ των 1.6 λτ. με 87 ίππους και πιο ισχυρό το 16βάλβιδο των 1.6 λτ. με 106 ίππους. Το on DO ξεκινούσε από 441.000 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 5.420 ευρώ).
mi-DO: Αποτελεί το ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ με μήκος 3.950 χλστ., που βασίζεται στο on DO, το οποίο και αυτό ήταν μέχρι πρόσφατα διαθέσιμο στη Ρωσία. Την κίνηση αναλάμβανε και εδώ το μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.6 λτ., συνδυασμένο με μηχανικό κιβώτιο. Ο εν λόγω κινητήρας είχε δύο εκδόσεις ισχύος, με 87 ή 106 ίππους. Παρά το γεγονός ότι ήταν μικρότερο από το σεντάν αδελφάκι του, το mi-Do ήταν λίγο πιο ακριβό.