Πριν την παρουσίαση του πρώτης γενιάς Yaris το 1999, το αυτοκίνητο που έκανε δημοφιλή για χρόνια την Toyota στα μικρά αυτοκίνητα, ήταν το Starlet. Πρωτοεμφανίστηκε το 1973 και άλλαξε 5 γενιές, μεταξύ των οποίων οι τρεις τελευταίες κυκλοφόρησαν πολύ και στους ελληνικούς δρόμους. Ακόμα και σήμερα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους τα 4ης και 5ης γενιάς Starlet, με τους ευχαριστημένους ιδιοκτήτες τους να μην τα αποχωρίζονται.
Μετά λοιπόν από 21 ολόκληρα χρόνια, η Toyota αναγέννησε ξανά το 2020 το όνομα «Starlet», όχι όμως για την Ευρώπη ή έστω την Ιαπωνία, αλλά μόνο για την Αφρική. Το νέο Toyota Starlet πωλείται σε διάφορα κράτη της δεύτερης μεγαλύτερης ηπείρου του πλανήτη και όπως σωστά θυμάστε ή είδατε τώρα, βασίζεται στο τελευταίο Suzuki Baleno, που πωλούνταν και στην Ευρώπη.
Άλλωστε οι δύο ιαπωνικές εταιρείες έχουν συνεργασία και ανάλογα τις αγορές «δανείζονται» η μία οχήματα από την άλλη αλλάζοντας σήματα και κάνοντας παράλληλα κάποιες μικροαλλαγές. Για παράδειγμα εδώ και λίγο καιρό πωλούνται και στην Ελλάδα τα νέα Suzuki Swace και Across, χρησιμοποιώντας ως βάση τα Toyota Corolla 1.8 λτ Hybrid Touring Sports και RAV4 PHEV αντίστοιχα.
Το νέο Starlet των 3.995 χλστ. μήκους διαφοροποιείται εξωτερικά από το αδελφό Baleno στον σχεδιασμό του εμπρός προφυλακτήρα και της μάσκας. Το πίσω τμήμα είναι ίδιο, με τη διαφορά ότι στη θέση του σήματος της Suzuki υπάρχει αυτό της Toyota. Ολόιδιο με την σειρά του είναι και το εσωτερικό, εκτός φυσικά από το σήμα στο τιμόνι.
Για την κίνηση του Starlet φροντίζει ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.4 λτ., απόδοσης 92 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 130 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων ή με αυτόματο 4 σχέσεων. Από πλευράς επιδόσεων, το 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,9 δλ. για το χειροκίνητο και σε 11,6 δλ για το αυτόματο, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει στα 180 χλμ./ώρα και 170 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Επίσης, η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 5,1 έως 5,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 120 έως 128 γρ./χλμ.
Οι τιμές του νέου Starlet ξεκινούν στη Ν. Αφρική από 220.800 ραντ (σημερινή ισοτιμία 12.808 ευρώ) και με βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μετωπικούς αερόσακους, ESP, air condition, ηχοσύστημα, 4 ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέπτες. Το πιο ακριβό κοστίζει 278.500 ραντ (16.155 ευρώ) και εφοδιάζεται επιπλέον με αερόσακους πλευρικούς και οροφής, σύστημα πολυμέσων, αυτόματο κλιματισμό, φώτα LED, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες αλουμινίου. Ενδεικτικά, το VW Polo 1.0 TSI 95 PS (προ ανανέωσης) πωλείται στη Ν. Αφρική από 298.800 ραντ (17.333 ευρώ). Όσον αφορά το νέο Yaris δεν διατίθεται στην Αφρική, παρά μόνο η κορυφαία του έκδοση GR Yaris.