To Μάρτιο του 2019 στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, η Alfa Romeo συγκέντρωσε τα βλέμματα με την Tonale. Ένα μοντέλο που οι Ιταλοί περιμένουν πώς και πώς, σαν τον εμπορικό Μεσσία που θα τους οδηγήσει στην πωλησιακή Γη της Επαγγελίας.
Όπως φαίνεται, θα χρειαστεί να περιμένουν -κι εμείς μαζί τους- αρκετά για την άφιξή του. Σύμφωνα με το Automotive News, ο νέος CEO της μιλανέζικης φίρμας, Jean-Philippe Imparato, θέλει καλύτερη απόδοση από το plug-in υβριδικό σύστημα. Ο Γάλλος, που τοποθετήθηκε στην κεφαλή της Alfa μετά τη συγχώνευση PSA-FCA, λέγεται πως ήρθε σε επαφή με ένα πρωτότυπο δοκιμών το Γενάρη. Οι εντυπώσεις που του άφησε το PHEV σύνολο, δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές. Ο Imparato φέρεται να ζήτησε περισσότερη συνδυαστική απόδοση και μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία από την Tonale, κάτι που επιβάλλει τις ανάλογες βελτιώσεις από τους μηχανικούς. Βελτιώσεις που θα καθυστερήσουν το λανσάρισμα του ιταλικού crossover τουλάχιστον για 3 μήνες.
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα ανέφερε πως η πρεμιέρα θα πραγματοποιείτο τον προσεχή Νοέμβρη. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, η άφιξη της Tonale στις αντιπροσωπείες λογικά μετατίθεται για τις αρχές του 2022. Το αυτοκίνητο θα βασίζεται στην πλατφόρμα του σημερινού Jeep Compass, οπότε και η plug-in υβριδική εκδοχή του θα είναι πανομοιότυπη. Στο Compass 4xe, ο 1.300άρης τετρακύλινδρος τούρμπο συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν στον εμπρός άξονα, που λειτουργεί ως γεννήτρια, και έναν 60 ίππων και 250 Nm πίσω) και προσφέρεται σε δυο εκδοχές: 190 και 240 ίππων. Η μπαταρία των 11,4 kWh προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χλμ. και μέση κατανάλωση 1,9 λίτρων/100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 στα 44 γρ./χλμ. (για την έκδοση με τα 190 άλογα).