H Honda έχει φτιάξει ένα εξαιρετικό σερί με τα Civic Type R FK8 Limited Edition και FL5, σπάζοντας συνεχώς ρεκόρ ταχύτερου γύρου για μπροστοκίνητο παραγωγής σε κάθε πίστα ανά τον κόσμο. Το νέο «Τάπερ» έθεσε τα στάνταρ στη Suzuka πριν καν παρουσιαστεί επίσημα, ενώ είναι σχεδόν σίγουρο πως το ίδιο θα κάνει και στη «Μέκκα» των χρυσοποίκιλτων ρεκόρ, ήτοι το Nurburgring. Τροχιά στην οποία είχε μπει από την προηγούμενη γενιά του, ιδίως μετά το λανσάρισμα του hardcore Limited Edition. Μεταξύ τους, όμως, πώς τα πάνε;
Από τη στιγμή που συνήθως οι καταρρίψεις επιδόσεων του νέου αφορούν περάσματα του Limited, συμπεραίνει κανείς εύκολα πως το τελευταίο Type R είναι ταχύτερο από το προηγούμενο – κι ας είναι βαρύτερο. Η επιπλέον ισχύς, το μελετημένο σετάρισμα της ανάρτησης, το πιο άκαμπτο πλαίσιο και η ακόμα πιο προσεγμένη αεροδυναμική όχι απλά εκμηδενίζουν τις διαφορές στην πλάστιγγα (1.446 κιλά το FL5, 1.392 το Limited Edition), αλλά τη γέρνουν υπέρ του καινούργιου. Το αμερικανικό Car and Driver αποφάσισε να μετρήσει το πόσο, γυρνώντας με το νέο Civic Type R την πίστα Virginia International Raceway. Τα αποτελέσματα; Εορταστικά για τον «νέο».
Το προ ολίγων μηνών παρουσιασθέν Type R ολοκλήρωσε τα 5.262 χλμ. της διαδρομής σε 2.58.8, μπαίνοντας στο εκλεκτό club αυτοκινήτων που έχουν γυρίσει τη VIR σε λιγότερο από 3 λεπτά. Στην ίδια λέσχη ΔΕΝ ανήκει το Limited Edition, που είχε γράψει 3.00.7 το 2021. Κοντολογίς, το νέο «Τάπερ» ρίχνει στην πιο σκληροπυρηνική εκδοχή του απερχόμενου σχεδόν 2,0 δευτερόλεπτα (1,9 για την ακρίβεια)! Επίτευγμα που καταγράφηκε με τα ίδια λάστιχα (Michelin Pilot Sport Cup 2) και τον ίδιο οδηγό. Μοναδική διαφορά η διάσταση των τροχών, με το Limited να φοράει μεγαλύτερες ζάντες και το FL5 φαρδύτερο πέλμα (245/30 R20 και 265/30 R19 αντίστοιχα), συν ότι τα Sport Cup 2 είναι προαιρετικά στο καινούργιο, έναντι στάνταρ στο Limited Edition.
Σημαντικό ρόλο στη διαφορά ταχύτητας παίζει η υψηλότερη ισχύς του 2.0 VTEC Turbo. Στα αμερικανικών προδιαγραφών Civic Type R αποδίδει 315 ίππους στο σημερινό και 306 ίππους στο Limited, ενώ ακόμα μεγαλύτερα είναι τα νούμερα στα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά (329 άλογα το καινούργιο, 320 το παλιό). Και τα δύο, πάντως, παραδίδουν μαθήματα πρόσφυσης στα μπροστοκίνητα, καθώς συνιστούν τα δυο αυτοκίνητα με τα υψηλότερα Gs πλευρικής δύναμης που έχει μετρήσει το C&D, «τραβώντας» 1,08 G το Limited Edition και 1,06 G το σημερινό.