Ολόκληρη η Stellantis βρίσκεται σε δημιουργικό οίστρο, περιστρεφόμενη κυρίως γύρω από την επιστροφή του Fiat Punto. Μεγάλα πλάνα υπάρχουν και για τη Lancia, οπότε γιατί να μην δούμε και την Delta να επιστρέφει;
Το ιταλικό μικρομεσαίο αποσύρθηκε από την αγορά προ 7ετίας, αφήνοντας τo Ypsilon μόνo του να βαστάει το οχυρό. Το σουπερμίνι της Lancia κατάφερε να την κρατήσει όρθια, μέχρι τον λυτρωτικό σχηματισμό της Stellantis. Εκεί όπου η ιστορική φίρμα από το Τορίνο αναμένει την αναγέννησή της, αρχής γενομένης από το 2024. Τότε, δηλαδή, που σύμφωνα με το οργανόγραμμα του ομίλου θα γίνει πλήρως ηλεκτρική, θα δει το Ypsilon να αντικαθίσταται μετά από 13 χρόνια (το 2011 παρουσιάστηκε) και να πλαισιώνεται από νέα μοντέλα. Το ένα θα πρόκειται σίγουρα για SUV. Θα μπορούσε να συνοδευτεί από ένα comeback της Delta;
Θεωρητικά, χωρίς πρόβλημα. Η πλατφόρμα έτοιμη είναι. Το πάτωμα-πασπαρτού EMP2 υποστηρίζει όλες τις μορφές κίνησης, καλύπτει μια ευρεία γκάμα μοντέλων και θα ήταν ιδανική ως βάση για την Delta 4ης γενιάς, μοιραζόμενη στοιχεία με τα Peugeot 308, Opel Astra και DS 4 – πάνω στο οποίο βασίζεται το rendering που βλέπουμε. Πηγές και δημοσιεύματα από την Ιταλία κάνουν λόγο για υπαρκτό ενδεχόμενο επιστροφής, αλλά δίχως να αποτελεί προτεραιότητα. Όπως αναφέρουν, η Stellantis ενδιαφέρεται πρωτίστως για την επιτυχία του νέου Ypsilon και του επερχόμενου SUV. Αν τα δυο αυτά μοντέλα εκπληρώσουν τους εμπορικούς στόχους, τότε θα δημιουργηθεί η επάρκεια κονδυλίων για το «OK» της Delta MK4.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει άμεσα. Προς το 2027 τοποθετείται η αναβίωση της Delta, πάντα με την προϋπόθεση ότι νέο Ypsilon και crossover θα πιάσουν τους στόχους.