Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για ζέστη είτε για κρύο. Κυρίως με το δεύτερο, βέβαια, όπου η αποδοτικότητά τους μπορεί να μειωθεί στο μισό! Ό,τι χειρότερο για την αυτονομία, η οποία πλήττεται επιπλέον από την ανάγκη λειτουργίας κλιματισμού. Πόσο, όμως, πέφτει στην πραγματικότητα.
Το κινεζικό MyDrivers πήρε 33 αμιγώς ηλεκτρικά και 7 plug-in υβριδικά μοντέλα, ταξίδεψε μέχρι τη Μογγολία και τα υπέβαλλε σε τεστ κατανάλωσης, με την ένδειξη της εξωτερικής θερμοκρασίας να κυμαίνεται από -15 έως -20 βαθμούς Κελσίου! Τα περισσότερα εξ αυτών αφορούν την εγχώρια αγορά, οπότε θα ασχοληθούμε με τα της Ευρώπης, συνολικά 14 αυτοκίνητα (12 ηλεκτρικά και 2 plug-ins). Τα NIO EC6/ES6/ES8, Tesla Model Y/Model 3, Audi e-tron, VW ID.3/ID.4 X, , Polestar 2, Porsche Taycan, Hongqi E-HS9, Wuling EV, καθώς επίσης η BMW 535Le με το Honda CR-V PHEV από την κατηγορία των plug-in hybrids (η ηλεκτρική τους αυτονομία), ταξίδεψαν στις παγωμένες περιοχές της ανατολικής Ασίας και υποβλήθηκαν σε μετρήσεις αυτονομίας.
Κάθε αυτοκίνητο φορτίστηκε στο 100%, φορτώθηκε με δυο επιβάτες (οδηγό-συνοδηγό) και ρυθμίστηκε ώστε το σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας στους 24 βαθμούς. Έπειτα οδηγήθηκε σε μεικτό κύκλο (φουλ γκάζι, σταθερό ρυθμό, αυξομειώσεις στο φορτίο, σταμάτα-ξεκινά), μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Τα χιλιόμετρα που διένυσε μέχρι να μηδενίσει το ποσοστό φόρτισης, συγκρίθηκαν με τα εργοστασιακά νούμερα αυτονομίας (βάσει κινεζικού κύκλου μετρήσεων CLTC) και προέκυψε το ποσοστό πτώσης στην απόδοση. Τα αποτελέσματα; Συνταρακτικά.
Ο μέσος όρος πτώσης στην αυτονομία κυμάνθηκε στο 50%, με 5 από τα 12 ηλεκτρικά να το ξεπερνούν! Μόνο ένα κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες σε λιγότερο από -30%, ενώ στην αντίπερα όχθη οι Κινέζοι είδαν ακόμα και -61%! Αξιοσημείωτο το γεγονός πως τα δυο plug-in υβριδικά σημείωσαν ακριβώς ίδια επίδοση, με -54,64%. Πάμε να τα δούμε ένα-ένα, από το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη αυτονομία σε εκείνο με τη μικρότερη.
NIO EC6
Εργοστασιακή αυτονομία: 615 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 336,9 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,22%
Tesla Model Y
Εργοστασιακή αυτονομία: 594 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 279,6 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -52,93%
Audi e-tron
Εργοστασιακή αυτονομία: 465 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 272,3 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -41,43%
VW ID.4 X
Εργοστασιακή αυτονομία: 520 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 269 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -48,27%
NIO ES8
Εργοστασιακή αυτονομία: 580 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 268,5 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -53,71%
Polestar 2
Εργοστασιακή αυτονομία: 512 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 246,6 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -51,84%
Porsche Taycan
Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,36%
Hongqi E-HS9
Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,36%
NIO ES6
Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 217,1 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -48,51%
Tesla Model 3
Εργοστασιακή αυτονομία: 468 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 200,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -57,22%
VW ID.3
Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 167,3 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -61,09%
Wuling EV
Εργοστασιακή αυτονομία: 170 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 103,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -29%
BMW 535Le
Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 95 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 44,4 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -54,64%
Honda CR-V PHEV
Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 84 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 38,1 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -54,64%