Ως γνωστό, η μεγαλύτερη έγνοια σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο -εφόσον το οικονομικό δεν αποτελεί πρόβλημα- είναι η αυτονομία. Κι όχι τόσο η απόλυτη δυνατότητα κάλυψης αποστάσεων με μια φόρτιση, όσο ο χρόνος που απαιτείται να μείνει το όχημα στην πρίζα ώστε να «γεμίσει». Μέχρι, λοιπόν, να ανακαλυφθεί τρόπος φόρτισης που να κρατάει ένα 5λεπτο (όσο δηλαδή το γέμισμα σε βενζινάδικο), το πόσο μακριά μπορεί πάει ένα EV μεταξύ των συνδέσεων σε πρίζα θα είναι η μέγιστη προτεραιότητα της ηλεκτροκίνησης. Διόλου τυχαία, οι εταιρίες αναφέρουν πρώτο-πρώτο το μέγιστο διάστημα οδήγησης με μια φόρτιση. Πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα;
Το Consumer Reports διεξήγαγε ένα μεγάλο συγκριτικό, οδηγώντας 22 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες και αντιπαραβάλλοντας την αυτονομία τους με τα εργοστασιακά νούμερα. Όλα τα μοντέλα, με 3.200 ως 24.140 χλμ. στο οδόμετρο, ταξίδεψαν μέχρι να αδειάσουν οι μπαταρίες τους, σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (λίγο πάνω από τα 110 χλμ./ώρα) και εξωτερική θερμοκρασία 21 – 32 βαθμών Κελσίου. Ιδανικές καιρικές συνθήκες από τη μία, απόλυτη έλλειψη ανάκτησης ενέργειας από την άλλη. Από τα 22 αυτά μοντέλα, λοιπόν, τα ευρήματα του CR στο τέλος της δοκιμής δείχνουν πως τα 10 μένουν νωρίτερα από μπαταρία, συγκριτικά με τις εργοστασιακές ανακοινώσεις αυτονομία σε υπεραστικό κύκλο. Το εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι πως η πλειοψηφία σημειώνει καλύτερα νούμερα!
Πρωταθλητής αυτονομίας ανακηρύσσεται η Mercedes EQE 350 4Matic, η οποία ανακοινώνεται με 418 χλμ. (260 μίλια) και πήγε 115 χλμ. (72 μίλια) μακρύτερα (534 χλμ./332 μίλια)! Εξαιρετικά τα πήγαν όλοι οι διαγωνιζόμενοι της Στουτγκάρδης, με τις EQE SUV 350 4Matic, EQS 580 4Matic και EQS SUV 450 4Matic, όλες να ξεπερνούν τους επίσημους αριθμούς της Mercedes. Ίδια εικόνα για τον αιώνιο αντίπαλο από τη Βαυαρία, καθώς τόσο η i4 M50 όσο και το iX xDrive50 διέψευσαν ευχάριστα τους περί αυτονομίας ισχυρισμούς της BMW.
Στο απέναντι άκρο συναντάμε το Ford F-150 Lightning, ο οδηγός του οποίου έψαχνε για φορτιστή 81 χλμ. (50 μίλια) νωρίτερα από όσο θα περίμενε (434 αντί 515 χλμ.). Το Lucid Air άντεξε 64 χλμ. (554 αντί 618 χλμ) λιγότερο από ό,τι διαφημίζεται, ενώ το Tesla Model S Long Range τα πήγε οριακά καλύτερα (589 αντί 652 χλμ., -63 χλμ.). Πάμε να δούμε αναλυτικά τη σύγκριση όλων των μοντέλων, μεταξύ της εργοστασιακής (βάσει EPA) και της πραγματικής αυτονομίας.
Εργοστασιακή αυτονομία | Αυτονομία κατά τη διάρκεια της δοκιμής | |
Audi Q4 50 E-Tron | 388 χλμ. | 364 χλμ. |
BMW i4 M50 | 436 χλμ. | 512 χλμ. |
BMW iX xDrive50 | 522 χλμ. | 596 χλμ. |
Ford F-150 Lightning Lariat ER | 515 χλμ. | 435 χλμ. |
Ford Mustang Mach-E AWD ER | 435 χλμ. | 482 χλμ. |
Genesis Electrified GV70 | 380 χλμ. | 354 χλμ. |
Genesis GV60 | 399 χλμ. | 403 χλμ. |
Hyundai Ioniq 5 AWD | 412 χλμ. | 430 χλμ. |
Hyundai Ioniq 6 AWD | 435 χλμ. | 427 χλμ. |
Kia EV6 AWD | 441 χλμ. | 446 χλμ. |
Kia Niro EV | 407 χλμ. | 385 χλμ. |
Lexus RZ 450e | 354 χλμ. | 325 χλμ. |
Lucid Air Touring | 617 χλμ. | 554 χλμ. |
Mercedes-Benz EQE 350 4Matic | 418 χλμ. | 534 χλμ. |
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4Matic | 407 χλμ. | 457 χλμ. |
Mercedes-Benz EQS 580 4Matic | 547 χλμ. | 612 χλμ. |
Mercedes-Benz EQS SUV 450 4Matic | 459 χλμ. | 506 χλμ. |
Nissan Ariya AWD | 414 χλμ. | 407 χλμ. |
Rivian R1T | 505 χλμ. | 554 χλμ. |
Subaru Solterra | 357 χλμ. | 338 χλμ. |
Tesla Model S Long Range | 652 χλμ. | 598 χλμ. |
Volkswagen ID.4 Pro S AWD | 386 χλμ. | 407 χλμ. |