H αγορά ενός αυτοκινήτου είναι ένα σημαντικό ζήτημα. Κοστίζει μεν, αλλά πρόκειται για έξοδα «μια κι έξω» (αν δεν βάλεις δόσεις). Κάτι που σημαίνει πως αν υπάρχει υπομονή ή οικονομική βοήθεια (ή και τα δυο), μπορεί κάποιος να αποκτήσει μέχρι Mercedes S-Class. Ακόμα κι αν φαινομενικά βρίσκεται εντελώς εκτός budget.
Τα -πολλά- ζόρια αφορούν τη συντήρηση. Μα σε ευκαιρία μεταχειρισμένου, μα από κληρονομιά, μα από οτιδήποτε, πείτε ότι αγοράζουμε μια ναυαρχίδα από τη Στουτγκάρδη. Πώς τη φέρνουμε βόλτα στα πάγια έξοδα μετά; Ένας Ινδός αποφάσισε να μοιραστεί το κοστολόγιο χρήσης μιας S350 W221 με το Team-BHP.com, σε βάθος 9ετίας. To αυτοκίνητο αγοράστηκε καινούργιο, το 2012, έναντι 10 εκατ. ρουπίων (περίπου 115.000 ευρώ). Και κατευθείαν χρειάστηκαν 180.000 ρουπίες επιπλέον (2.100 ευρώ) για να βγει στο δρόμο, καθώς τόσο κόστισε η ασφάλεια.
Συνολικά, από το 2012 μέχρι σήμερα, μόνο η ασφάλιση της S-Class έχει κοστίσει σχεδόν 10.000 ευρώ (9.818 για την ακρίβεια). Τα σέρβις προσθέτουν περίπου άλλες 7.000 ευρώ στο λογαριασμό (6.818), ενώ τα ελαστικά -που αλλάχτηκαν στις 35.000 χλμ.- επιπλέον 574 ευρώ. Οι βενζίνες τώρα, αποτελούν το μεγαλύτερο έξοδο μαζί με την ασφάλεια. Συνολικά, ο ιδιοκτήτης της Mercedes υπολογίζει πως έχει επίσης πληρώσει γύρω στις 10.000 ευρώ για αμόλυβδη, υπολογίζοντας με μέση τιμή κατανάλωσης τα 12 λίτρα/100 χλμ. Σε βάθος 9ετίας, η χρήση και συντήρηση της βασικής W221 κοστίζει στην Ινδία 25.000 ευρώ (22 εκατ. ρουπίες). Να σημειωθεί πως εξαιρείται μια αλλαγή τροχών, όπου τη θέση των εργοστασιακών πήραν 19άρες ζάντες και φαρδύτερα ελαστικά, και κόστισε πάνω από 4.000 ευρώ (350000 ρουπίες). Το ίδιο και κάποια έξοδα επισκευής από ατυχήματα (σπασμένο φανάρι, προφυλακτήρας, χαμένο κλειδί).
Αν το ποσό της συντήρησης σας φαίνεται λογικό με βάση τα δικά μας δεδομένα, να αναφέρουμε πως ο μέσος μισθός στην Ινδία είναι 31.400 ρουπίες. Αλλιώς, μόλις 366 ευρώ! Οπότε αντιλαμβανόμαστε πόσο ευτελής αριθμός είναι σε σχέση με όσα ζητάει μια S-Class δυο γενεών πίσω, στη βασική της έκδοση μάλιστα.