Η Datsun είναι μία από τις μακροβιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, η οποία ιδρύθηκε το 1931, σταμάτησε να λειτουργεί το 1986 και λανσαρίστηκε εκ νέου το 2013 σε λίγες αγορές, ως μια μάρκα φθηνών αυτοκινήτων. Τα παλιά της μοντέλα ήταν πολύ δημοφιλή και στη χώρα μας και έγιναν συνώνυμα της μνημειώδους αξιοπιστίας, αλλά και των αγροτικών οχημάτων. Ιστορία έχουν αφήσει τα Datsun Cherry 100A, 120Y και η σειρά Z.
Δείτε ακόμα: Το νέο Datsun redi-GO των 3.300 ευρώ!
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το 1931 η Dat Motorcar Co. επέλεξε να ονομάσει το νέο μικρό αυτοκίνητό της Datson. Ένα όνομα που έδειχνε το μικρότερο μέγεθος του νέου αυτοκινήτου της, σε σύγκριση με το μεγαλύτερο όχημα της DAT που βρίσκονταν στην παραγωγή. Όμως, όταν η Nissan ανέλαβε τον έλεγχο της DAT το 1934 άλλαξε το όνομα Datson σε Datsun, επειδή το son εκτός από γιος σήμαινε επίσης απώλεια στα Ιαπωνικά, αλλά και για να τιμήσει τον ήλιο (sun) που απεικονίζεται στην εθνική σημαία.
Δείτε ακόμα: Θυμάστε το Datsun Bluebird;
Στην Ευρώπη, στις αρχές της δεκαετίας του 1980, το σήμα της Nissan άρχιζε και εμφανιζόταν σταδιακά παράλληλα με το σήμα της Datsun, προετοιμάζοντας το έδαφος για την πλήρη κατάργησή του, όταν στις Η.Π.Α. η κίνηση αυτή είχε αρχίσει λίγο νωρίτερα. Η απόφαση για αλλαγή του ονόματος Datsun σε Nissan στις ΗΠΑ, ανακοινώθηκε το φθινόπωρο του 1981 και το σκεπτικό ήταν να ενισχυθεί το όνομα της Nissan παγκοσμίως. Έτσι οι διαφημίσεις θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις χώρες με το ίδιο σήμα, ενώ θα απλοποιούνταν ο σχεδιασμός και η παραγωγή των αυτοκινήτων.
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει ένα Datsun Cherry του ’79; (+video)
Η εκστρατεία αλλαγής του ονόματος από Datsun σε Nissan διήρκεσε τρία χρόνια, από το 1982 έως το 1984 και το κόστος ήταν τεράστιο, όλη αυτή την περίοδο. Η αλλαγή ονόματος κόστισε στη Nissan κοντά στα 500 εκατομμύρια δολάρια. Μεταξύ αυτών, το λειτουργικό κόστος που περιλάμβανε την αλλαγή των πινακίδων σε 1.100 αντιπροσώπους της Datsun, είχε ένα κόστος 30 εκατομμυρίων δολαρίων. Άλλα 200 εκατομμύρια δολάρια δαπανήθηκαν για διαφημίσεις της εκστρατείας μεταξύ 1982-1986 με το σλόγκαν The Name is Nissan. Επιπλέον 50 εκατομμύρια δολάρια ξοδεύτηκαν σε διαφημίσεις της Datsun που πληρώθηκαν αλλά σταμάτησαν ή δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ. Ωστόσο, πέντε χρόνια μετά την αλλαγή του ονόματος, το Datsun παρέμενε πιο οικείο από το Nissan. Σήμερα, το μέλλον της σύγχρονης Datsun είναι αβέβαιο, αφού δεν αποκλείεται να κλείσει ξανά, λόγω των χαμηλών πωλήσεων.
Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Datsun Cherry του 1970;