Τα SUV αυτοκίνητα, όπως γνωρίζετε έχουν κατακλύσει τις αγορές του κόσμου, ενώ εκτός από τα «κλασικά» SUV υπάρχουν και τα Coupe SUV, τα οποία και αυτά με την σειρά τους αυξάνονται. Το αυτοκίνητο που δημιούργησε τη νέα αυτή κατηγορία των SUV ήταν η πρώτης γενιάς BMW X6 που λανσαρίστηκε το 2007 και πρόκειται για ένα Sports Activity Coupe (SAC). Έκτοτε ακολούθησαν το νέο αυτό ρεύμα και άλλοι κατασκευαστές κυρίως Γερμανοί, ενώ συνεχώς παρουσιάζονταν μικρότερα και πιο προσιτά μοντέλα.
Δείτε ακόμα: Δεν προλαβαίνει τη ζήτηση για το Polo GTI η VW
Στην γκάμα της VW, το πιο προσιτό Coupe SUV, είναι το νέο μοντέλο Nivus, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο στη Βραζιλία όπου και έχει ήδη ξεκινήσει να παράγεται και να πωλείται. Ωστόσο, από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 θα το δούμε και στην Ευρώπη, όπου και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της VW στην Ισπανία.
Εξωτερικά, το μήκους 4.266 χλστ., πλάτους 1.757 χλστ., ύψους 1.493 χλστ. και μεταξόνιο 2.566 χλστ. VW Nivus, είναι πιο μακρύ από το T-Cross των 4.108 χλστ. μήκους, αλλά και από το T-Roc (4.234 χλστ.). Σχεδιαστικά, το αμάξωμά του παρουσιάζει δυναμικές γραμμές από όλες τις πλευρές και είναι ενδιαφέρον, ενώ ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα MQB. Θεωρείται βέβαιο ότι θα προσελκύσει το κοινό που αναζητά ένα κόμπακτ SUV με σπορτίφ εμφάνιση.
Δείτε ακόμα: VW T-Cross 1.0 TSI ή Polo 1.0 TGI στα ίδια λεφτά;
Στο θάλαμο των επιβατών του VW Nivus ο σχεδιασμός είναι γνώριμος, καθώς θυμίζει αρκετά την καμπίνα του Polo. Η VW υπόσχεται άνετους χώρους για τους επιβάτες και ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ 415 λτ. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών. Επίσης, στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα ανέσεων και ασφαλείας.
Για την κίνηση του Nivus υπάρχει ένα μόνο μηχανικό σύνολο (έκδοση 200 TSI), με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI κινητήρα διπλού καυσίμου (αιθανόλη – βενζίνη). Η απόδοσή του φτάνει τους 128 ίππους με αιθανόλη και τους 116 ίππους με βενζίνη και η ροπή είναι 200 Nm και με τα δύο καύσιμα. Σε συνδυασμό με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο Tiptronic των 6 ταχυτήτων, το βάρος 1.199 κιλών Nivus επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,0/10,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 189/184 χλμ./ώρα (αιθανόλη/βενζίνη).
Δείτε ακόμα: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS Vs VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS
Η βασική έκδοση Comfortline 200 TSI περιλαμβάνει στον εξοπλισμό 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, air condition, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 6,5 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος κ.λπ. Η τιμή του ξεκινάει από 85.890 ρεάλ Βραζιλίας (τρέχουσα ισοτιμία είναι 13.699 ευρώ), όταν για παράδειγμα το T-Cross με τον ίδιο κινητήρα αλλά με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων πωλείται από 92.990 ρεάλ (14.832 ευρώ). Οπότε, όταν λανσαριστεί και στην Ευρώπη, δεν αποκλείεται να είναι πολύ κοντά τιμολογιακά με το T-Cross, το οποίο στην Ελλάδα ξεκινάει από 18.400 ευρώ, το 1.0 TSI 95 PS.