Πόσο κάνει το Hyundai Elantra N;

Τα μοντέλα N της Hyundai έχουν κερδίσει τον σεβασμό των απανταχού petrolheads, μέσα από τον κορυφαίο συνδυασμό επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς. Τα i20 N και i30 N συγκαταλέγονται στις καλύτερες επιλογές των κατηγοριών τους, όπως και το Kona N (που επί της ουσίας «παίζει» μόνο του). Το ίδιο ισχύει για το Veloster, που δεν έρχεται στην Ευρώπη. Ανώτερο όλων, ωστόσο, είναι ένα άλλο N που μένει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού: το Elantra.

Η κορυφαία έκδοση του μεσαίου Hyundai δεν αποτελεί απλά μια ακόμα προσθήκη στην N γκάμα, αλλά συνθέτει το μωσαϊκό της ταχύτερης δημιουργίας παραγωγής από τους Κορεάτες! Το Elantra N διαθέτει τον 2.0 T-GDI, που γνωρίζουμε από το i30 N, σε απόδοση 280 ίππων και 392 Nm, σε συνδυασμό με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Όλες οι λειτουργίες από τα i30 N και Kona N (N Grin Shift, N Power Shift και N Track Sense Shift) είναι παρούσες και προσφέρουν δυνατότητες παραμετροποίησης στον οδηγό, συν το N Sound Equaliser. Για πρώτη φορά σε Hyundai N, οι ήχοι του αυτοκινήτου (εξάτμιση, εισαγωγή, σφύριγμα τουρμπίνας) τροποποιούνται ώστε να μοιάζουν με αυτούς του αγωνιστικού TCR, μέσω των ηχείων στην καμπίνα. Το Variable Exhaust Valve System, που επενεργεί σε κλαπέτα της εξάτμισης, πάντως δεν είναι τεχνητό και όντως αλλάζει τον ήχο.

Το N Grin Shift αυξάνει για σύντομα χρονικά διαστήματα την πίεση στο τούρμπο, ανεβάζοντας την απόδοση στα 290 άλογα. Με αυτό και το launch control ενεργοποιημένο, το Elantra N με το 8άρι DCT επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,0 δλ. – επίδοση που το χρήζει ως το ταχύτερο Hyundai όλων των εποχών! Ακόμα και με το 6άρι χειροκίνητο, το 100άρι καλύπτεται σε 5,3 δλ. Χρόνος ταχύτερος τόσο από το Veloster N (5,6 δλ. ), όσο και το i30 N (5,4 δλ.), εξοπλισμένα με το 8άρι DCT!

Πέρα από τις ευθείες, το κορυφαίο N στοχεύει στην στριφτερή οδηγική απόλαυση. Η ανάρτηση χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ο εμπρός άξονας το ηλεκτρονικό μπλοκέ N Corner Carving Differential, ενώ καινοτομία -με καταβολές από το WRC- συνιστά ο άξονας μετάδοσης, που ενσωματώνει τις πλήμνες και τα ρουλεμάν, μειώνοντας το βάρος κατά 1,7 κιλά. Τα φρένα είναι 365 χλστ. και τα ελαστικά Michelin Pilot 4S, σε διάσταση 245//35/ R19, ενώ ξεχωρίζει και το «δέσιμο» στο πίσω υποπλαίσιο, που φαίνεται μέσα από το πορτμπαγκάζ.

 

Πόσο κοστίζουν όλα αυτά; Η Hyundai προσφέρει το Elantra N στις Η.Π.Α., με αρχική τιμή τις 31.900 δολάρια (28.182 ευρώ)! Για το 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη απαιτούνται 1.500 δολάρια επιπλέον, φτάνοντας συνολικά τις 33.400 δολάρια (29.508 ευρώ). Με λιγότερες από 30.000 ευρώ, δηλαδή, αγοράζεις οικογενειακό αυτοκίνητο που κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5 δλ.!

Get it on Google Play Download on the App Store