To Grandland X σηματοδότησε κάτι περισσότερο από το τρίτο μοντέλο στην crossover οικογένεια Χ της Opel. Αποτελεί το αυτοκίνητο που πρακτικά μαζί με το μικρότερο Crossland X σήμαναν την επανεκκίνηση στα σχέδια της γερμανικής εταιρίας, καθώς συγκαταλέγονται μεταξύ των πρώτων «καρπών» της νέας εποχής που καθόρισε η εξαγορά της Opel από το Groupe PSA. Μια εποχή που σήμανε το τέλος μιας 88ετούς σχέσης με την General Motors. Τόσα χρόνια κοινού βίου ωστόσο, αφήνουν κατάλοιπα.
Η γερμανική εταιρία τελούσε υπό την αιγίδα της GM από το 1929 μέχρι το 2017! Αναμενόμενα, κοντά στα 90 χρόνια συμβίωσης δεν ξεγράφονται μονοκοντυλιά. Καλύτερη απόδειξη από το νέο Buick Envision, δεν θα μπορούσε να υπάρχει. Στα χρόνια της GM, αρκετά μοντέλα της Opel κυκλοφορούσαν στις Η.Π.Α. με τα σήματα της Opel. To Regal, για παράδειγμα, είναι rebadged Insignia. Στο Cascada απλά άλλαζε το όνομα της εταιρίας. Και το Envision είναι «φτυστό» το Grandland X, παρότι η Opel δεν ανήκει στους Αμερικανούς εδώ και τέσσερα χρόνια!
Φωτιστικά σώματα και μάσκα είναι πανομοιότυπα. Ο προφυλακτήρας είναι πιο επιθετικός και με ομαλότερες γραμμές από του Grandland, όμως η ομοιότητα δεν κρύβεται. Το ίδιο ισχύει στο προφίλ, με τη διαμόρφωση των παραθύρων και την κλίση της οροφής, αλλά και το πλαίσιο του πίσω παρμπρίζ. Τα φανάρια επίσης «φωνάζουν» Grandland, αν και η καμπυλότητα της πίσω πόρτας προσδίδει μια κάποια αποστασιοποίηση (στο Opel κάνει ένα «κόψιμο» στο ύψος των φαναριών, εν είδει spoiler). Μια από τα ίδια στο εσωτερικό, όπου τιμόνι και ταμπλό είναι «copy-paste». Μοναδική διαφορά οι αεραγωγοί κάτω από την οθόνη αφής στο Envision, αντί εκατέρωθεν αυτής στο Grandland X.
Από πλευράς διαστάσεων το Buick είναι αρκετά μεγαλύτερο, φτάνοντας τα 4.636 χλστ. μήκους και 2.779 χλστ. μεταξονίου (4.477 χλστ. και 2.675 χλστ. αντίστοιχα για το Opel). Σε πλάτος και ύψος η διαφορά μικραίνει (1.882 αντί 1.856 χλστ. και 1.641 αντί 1.609 χλστ.). Παρότι όμως φαίνονται αδέρφια, μηχανικά δεν έχουν την παραμικρή σχέση!
Το Envision βασίζεται στην πλατφόρμα E2XX της GM, ενώ το Grandland X στην EMP2 της PSA. Κάτω από το καπό του αμερικανικού SUV συναντάμε έναν και μόνο κινητήρα, τετρακύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο 2 λίτρων με 231 ίππους και 350 Nm ροπής. H κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ενώ προαιρετικά υπάρχει σύστημα τετρακίνησης. Οι τιμές τώρα ξεκινούν από τις 32.995 δολάρια (27.100 ευρώ) και φτάνουν μέχρι τις 41.395 (33.996 ευρώ), με την τετρακίνηση να χρεώνεται 1.800 δολάρια (1.478 ευρώ) επιπλέον. Ποιο προτιμάτε, το δικό μας ή το «αμερικάνικο»;