Τα κινεζικά αυτοκίνητα βρίσκουν με γοργούς ρυθμούς το δρόμο προς την Ευρώπη. Ακόμα και αυτά που δεν στοχεύουν στις mainstream κατηγορίες, αλλά έχουν σκοπό να συναγωνιστούν την «αφρόκρεμα» των premium κατασκευαστών. Το Hongqi E-HS9 είναι ένα από τα πολλά φιλόδοξα projects των Κινέζων και πλέον, βρίσκεται εντός κοιτίδας Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το ηλεκτρικό SUV των 5,2 μέτρων ξεκίνησε να πωλείται στον παράδεισο των EVs: τη Νορβηγία. Όπως βλέπουμε, το παράστημά του (μήκος 5.209 χλστ., πλάτος 2010 χλστ., ύψος 1.713 χλστ. και μεταξόνιο 3.110 χλστ.) τοποθετεί το E-HS9 στο ίδιο ζύγι με την BMW X7 και το Audi Q7, ενσωματώνοντας (ή προσπαθώντας να το κάνει) στοιχεία από Rolls-Royce (μάσκα και κάθετο εμπρός μέρος), Lincoln (εμπρός φανάρια, σήμα και κάθετες γρίλιες), Cadillac (πίσω φανάρια), Range Rover (καμπύλη πίσω μέρους) και, φυσικά, τον άμεσο ανταγωνιστή εκ Βαυαρίας (προφίλ). Παρά τη μίξη των πολλών και διαφορετικών χαρακτηριστικών, το τελικό αποτέλεσμα όχι μόνο δεν μοιάζει περίεργο ή παράταιρο, αλλά ξεχωρίζει με την επιβλητικότητά του.
Στο εσωτερικό γίνεται «της οθόνης», με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να παίρνει θέση μπροστά από τον οδηγό, μια δεύτερη μπροστά από το συνοδηγό και την κεντρική των 16,5 ιντσών, να φροντίζει για το σύστημα πολυμέσων. Οι επενδύσεις βρίθουν δέρματος, ξύλου και αλουμινίου, συνθέτοντας έναν ιδιαίτερα πολυτελή και executive διάκοσμο, ο οποίος υποστηρίζεται από εξοπλισμό που διαθέτει (αναλόγως έκδοσης) μέχρι οθόνες για τους πίσω επιβάτες και σύστημα αυτόνομης οδήγησης.
Το E-HS9 διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, αμφότερες τετρακίνητες. Η αρχική έχει ένα ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, απόδοσης 217 ίππων και 300 Nm έκαστος, με συνδυαστική ισχύ 434 ίππων, που τροφοδοτείται από μπαταρία 84 kWh. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 6,5 δλ. και η μέγιστη αυτονομία, βάσει WLTP, ανέρχεται στα 396 χλμ. Το κορυφαίο μοντέλο έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 217 ίππων/300 Nm μπροστά και ένα 333 ίππων/450 Nm πίσω, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 550 ίππους. Το θηριώδες SUV των 5,2+ μέτρων και 2,7 τόνων χρειάζεται μόλις 4,9 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί να διανύσει 465 χλμ. με μια φόρτιση χάρις στη μπαταρία των 99 kWh. Πάμε να δούμε τώρα πόσο κοστίζει.
Οι τιμές του μεγάλου Hongqi ξεκινούν στη Νορβηγία από τις 59.750 ευρώ, για τη βασική έκδοση Comfort με τα 434 άλογα. Η πλουσιότερη Premium συνδυάζεται με το ισχυρότερο σύνολο των 550 ίππων και εκκινεί από τις 69.800 ευρώ, την ώρα που η κορυφαία Premium κοστολογείται στις 77.750 ευρώ κατ’ ελάχιστο. Συγκριτικά, η σαφώς μικρότερη (-45 εκατοστά) και λιγότερο ισχυρή Mercedes EQC ξεκινά στη χώρα των Βίκινγκς λίγο πάνω από τις 65.000 ευρώ.