Κάθε κινητήρας διαθέτει φίλτρο αέρα, το οποίο αποτελεί τον «πνεύμονα» της εισαγωγής αέρα και προστατεύει το μοτέρ από το να εισέλθουν σε αυτό σκόνες, έντομα και διάφοροι ρύποι που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα. Όσο καθαρό είναι το φίλτρο αέρα, τόσο καλύτερα λειτουργεί ο κινητήρας, αφού λαμβάνει την απαιτούμενη ποσότητα αέρα που θα αναμειχθεί με το καύσιμο.
Δείτε ακόμη: Το λάθος που κάνουμε πριν σβήσουμε το αυτοκίνητο
Συνήθως, η αλλαγή του γίνεται μια φορά το χρόνο, όμως πάντα εξαρτάται από τις συνθήκες που κινείται το αυτοκίνητο. Ένα φίλτρο «μπουκωμένο» μειώνει την ποσότητα αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα με αποτέλεσμα να πέφτει και η απόδοσή του. Γεγονός που αποδεικνύεται και στην πράξη, όπως μπορούμε να δούμε στο παρακάτω βίντεο.
Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται για τη δοκιμή είναι ένα Subaru XV με τον 2λιτρο κινητήρα ονομαστικής ισχύος 150 ίππων και 197 Nm ροπής. Αρχικά γίνεται η δοκιμή στο δυναμόμετρο με το βρώμικο φίλτρο αέρα και κατόπιν με ένα εργοστασιακό καινούργιο. Η τρίτη δοκιμασία γίνεται με ένα ακριβό after market φίλτρο και η τέταρτη με ένα ελευθέρας για υψηλότερες επιδόσεις.
Δείτε ακόμη: 4+1 συνήθειες που φθείρουν το τούρμπο
Στην πρώτη δοκιμή με το βρώμικο φίλτρο το δυναμόμετρο έδειξε 158,25 ίππους και 186 Nm ροπής. Με το καθαρό εργοστασιακό η ισχύς έφτασε τους 160,1 ίππους και τα 186,3 Nm ροπής. Στην τρίτη δοκιμή με το after market φίλτρο ο κινητήρας ανέβηκε στους 163,32 ίππους και τα 191 Nm ροπής, ενώ με το ελευθέρας άγγιξε τους 164,42 ίππους και τα 193 Nm ροπής.
Δείτε τις δοκιμές στο παρακάτω βίντεο: