Από την παρουσίασή της ως πρωτότυπο, το 2011, η Alfa Romeo 4C άρχισε να συλλέγει βραβεία για τον σχεδιασμό της (από Auto Bild και ψηφοφορίες σε όλο τον κόσμο). Το 2013 που παρουσιάστηκε επίσημα, οι Ιταλοί αποσκοπούσαν σε τουλάχιστον 1.000 πωλήσεις ετησίως, διαθέτοντας παραγωγική δυνατότητα μέχρι 3.500 μονάδων. Ένα ταβάνι που υπολόγιζαν να πιάσουν το 2015, όταν εμφανίστηκε η Spider.
Η 4C είχε σκοπό να ανταγωνιστεί τις Porsche Cayman και Boxster, προσφέροντας ένα σαφώς πιο εξωτικό πακέτο σε σχέση με το κεντρομήχανο από το Τσουφενχάουζεν. Ανθρακονημάτινη «μπανιέρα» για σασί, αμάξωμα κατασκευασμένο από πολυμερή, αλουμινένια υποπλαίσια στις αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός – γόνατα ΜακΦέρσον πίσω), ξηρό κάρτερ και τιμόνι δίχως ίχνος υποβοήθησης. Όλα στο βωμό της εξοικονόμησης βάρους, το οποίο χωρίς τα υγρά και τον οδηγό, περιορίζεται στα 895 κιλά. Είναι χαρακτηριστικό πως η μπανιέρα ζυγίζει μόλις 65 κιλά, με τα υπόλοιπα τμήματα του πλαισίου να προσθέτουν άλλα 42 κιλά, σταματώντας τη ζυγαριά στο εντυπωσιακό νούμερο των 107 κιλών!
Δείτε ακόμα: «Θεϊκή» Alfa Romeo 4C με 304 χλμ./ώρα τελική!
Ο τετρακύλινδρος τούρμπο των 1.742 κ.εκ. μπορεί να μην εντυπωσιάζει εκ πρώτης όψεως (240 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής στις 2.200-4.250 σ.α.λ.), όμως σε συνδυασμό με το 6τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη και το ελάχιστο βάρος, εξασφαλίζει επιτάχυνση 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, τελική 258 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 6,8 λίτρων/100 χλμ. Βάλτε στην εξίσωση και τα 1,1G πλευρικής επιτάχυνσης που μπορεί να πετύχει στις στροφές και έχετε έναν καθόλα υπολογίσιμο αντίπαλο για τις Cayman/Boxster.
Το θέμα -και «κακό», όπως εξελίχθηκε- είναι πως το ίδιο ισχύει για την τιμή. Η 4C Coupe λανσαρίστηκε πανευρωπαϊκά στις 60.000 ευρώ προ φόρων, με το καθεστώς κάθε χώρας και τις εκπτώσεις των εκάστοτε εισαγωγικών να κάνουν εμπορικό παιχνίδι. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, υπήρχαν έμποροι που κατέβασαν την τιμή μέχρι και στις 51.000 ευρώ. Στη χώρα μας, με το μπαράζ φόρων, η τιμή -όταν ήταν διαθέσιμη- της «Ιταλίδας» εκτοξευόταν στις 81.700 ευρώ! Κάτι αντίστοιχο συνέβαινε και στις Η.Π.Α., αγορά όπου οι Ιταλοί πόνταραν πολλά. Δυστυχώς για τη μιλανέζικη φίρμα, όμως, ούτε η Ευρώπη ούτε η Αμερική συγκινήθηκαν ιδιαίτερα από μια Alfa σε τιμή και προδιαγραφές Cayman, με τα ανάλογα εμπορικά αποτελέσματα.
Στην καλύτερη χρονιά της επί ευρωπαϊκού εδάφους, η 4C πούλησε 1.179 κομμάτια το 2016. Στις Η.Π.Α. το peak ήρθε μια χρονιά νωρίτερα – και πολύ χαμηλότερα: μόλις 663 μονάδες. Συνολικά, στο καλύτερο αθροιστικά αποτέλεσμα που ήρθε το 2015, όταν 1.710 4C Coupe και Spyder ταξινομήθηκαν. Κάτω από το μισό, δηλαδή, των 3.500 αντιτύπων που ήλπιζε η Alfa Romeo.
Διαβάστε επίσης: Alfa Romeo 4C τα βάζει με Audi RS 3 (+video)
Πλέον το μοντέλο οδεύει προς το τέλος της καριέρας του, χωρίς να υπάρχει πλάνο αντικατάστασης. Στις Η.Π.Α. διατίθεται μόνο ως Spider, πουλώντας το 2019 μόλις 144 κομμάτια. Πόσο «περπάτησε» στη Γηραιά Ήπειρο; Άλλα 207 μονάδες. Ήτοι 351 νέες ταξινομήσεις για το περασμένο έτος, με τα ποσοστά να σημειώνουν πτώση 39% στην Αμερική (238 πωλήσεις το 2018) και πάνω από 60% για την Ευρώπη (421 μονάδες το 2018). Τουλάχιστον είναι ακόμα ζωντανή.