Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που να λογίζεται ως συνώνυμο της BMW, αυτό δεν είναι άλλο από τη M3. Ειδικότερα, η πρώτη γενιά. Η θρυλική E30.
Δεν είναι τυχαίο πως όλες οι M3 από την 30άρα και τούδε, συγκρίνονται μαζί της. Άλλοτε επιτυχημένα (βλέπε E46), άλλοτε όχι τόσο (βλέπε E36) και τελευταία με τεράστιες δόσεις νοσταλγίας, ελέω υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ. Η επίδραση της E30 στην αυτοκίνηση, αθλητική και πολιτική, υπήρξε από τις πιο εκτενείς των τελευταίων 30 ετών. Παρουσιάστηκε το 1986, με τον S14 στα 2.3 λίτρα και την απόδοση στα 200 άλογα και τα 230 Nm, για να φτάσει το 1989 στα 2.5 λίτρα, τα 238 άλογα και τα 240 Nm. Η τελευταία μορφή είναι η ισχυρότερη, ταχύτερη και πιο σπάνια της πρώτης M3: η Sport Evolution, ή EVO3.
Διαβάστε επίσης: Η νέα BMW M4 θέλει να μοιάσει στη M3 E30
Στο μεσοδιάστημα, παρουσιάστηκε η Evolution. Αλλιώς, EVO2. Κατά πολλούς, ως η καλύτερη E30. Και από τη στιγμή που ακόμα περισσότεροι λογίζουν την πρώτη M3 ως την καλύτερη όλων, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως για κάποιους η EVO2 αποτελεί την πιο πετυχημένη έκφανση των M3. Ακολουθώντας το λανσάρισμα της κανονικής M3, η Evolution λανσαρίστηκε το Μάρτη του 1988 ως homologation special για το DTM. Η απόδοση έφτανε στους 220 ίππους και τα 245 Nm, επιταχύνοντας τη επιταχύνοντας την Βαυαρή των 1.200 κιλών στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 6,7 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 237 χλμ./ώρα (0-100 σε 7 δλ. και τελική 230 χλμ./ώρα για τη M3 των 200 ίππων, 6,5 δλ. και 243 χλμ./ώρα για τη Sport Evo αντίστοιχα).
Δείτε ακόμα: BMW M3 E30 οργιάζουν στις ειδικές διαδρομές (+video)
Η κληρονομιά που δημιούργησε η E30, όπως και πολλά ακόμα εμβληματικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 80, έχουν στείλει τις τιμές της πρώτης M3 στα ουράνια. Ενδεικτικά, κάθε μια από τις 600 Sport Evo κόστιζε το 1989 το ισοδύναμο 57.900 ευρώ. Σήμερα, το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να ξεπεράσει με άνεση τις 110.000 ευρώ σε δημοπρασία! Αναλόγως σπανιότητας και ειδικότητας έκδοσης (Ravaglia, Cecotto, Tour de Corse και Europameister για παράδειγμα), η τιμή διαμορφώνεται αναλόγως προς τα πάνω.
Ακόμα και για τις απλές, πάντως, οι τιμές μόνο προσιτές δεν είναι. Ετούτη είναι μοντέλο του 1991, με τον S14 στα 200 άλογα και τα 230 Nm ροπής. Το οδόμετρο αναγράφει 17.844 μίλια (28.717 χλμ.) και κατά τα γνωστά, είναι άριστα διατηρημένη κλπ. Την ώρα που γράφονται οι γραμμές, απομένουν 9 ώρες και κάτι για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας, με την υψηλότερη προσφορά να διαμορφώνεται στις 77.100 δολάρια (65.223 ευρώ). Εσείς πόσα θα δίνατε για μια άψογη, γοητευτική και άκρως ποθητή 30άρα;
Διαβάστε επίσης: Πόσα θα δίνατε για μια Lancia Delta Integrale;