Πόσα μοτέρ και μπαταρίες έχει αλλάξει Tesla με 1,9 εκατ. χλμ;

Αυτοκίνητα με εκατομμύρια χιλιόμετρα συνήθως πετυχαίνουμε ντίζελ, και σε ελάχιστες περιπτώσεις βενζινοκίνητα. Τα ηλεκτρικά ούτε που φαντάζονται τέτοια νούμερα, πλην ενός «αθάνατου» και αεικίνητου Tesla Model S από τη Γερμανία. Το «αθάνατο» σε εισαγωγικά βέβαια, καθώς ναι μεν κοντεύει να φτάσει το οδόμετρο στα 2 εκατ. χλμ., αλλά παράλληλα έχει αλλάξει ένα σωρό κινητήρες και μπαταρίες.

Το χιλιομετροφάγο Tesla χρησιμοποιείται ανήκει στον Hansjörg von Gemmingen – Hornberg, ο οποίος είναι γνωστός για τις πολλές χιλιάδες χιλιομέτρων που καλύπτει με αυτοκίνητα της αμερικανικής φίρμας. Πριν από το Model S, ας πούμε, είχε ένα Tesla Roadster «φορτωμένο» με πάνω από 620.000 χλμ. Τα κατορθώματα του Γερμανού δεν πέρασαν απαρατήρητα από τον Elon Musk, ο οποίος τον είχε βραβεύσει το 2019 όταν ακόμα το Model S ήταν στα «μόλις» 1 εκατ. χλμ. Στα επόμενα 4 χρόνια τα χιλιόμετρα συνέχισαν να πέφτουν «βροχή», φτάνοντας να κλείσει το 2023 αισίως στα 1,9 εκατ. χλμ. – πάνω από 200.000 χλμ. ετησίως, δηλαδή!

Το αυτοκίνητο χρησιμοποιούταν ως ταξί (και τώρα ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο), εξ ου και οι απίστευτοι αριθμοί, οι οποίοι ωστόσο μόνο ανώδυνα οικονομικά δεν έχουν επιτευχθεί. Αφ’ ης στιγμής το Model S μετράει 14 αλλαγές ηλεκτροκινητήρων και 3 μπαταρίας! Η πρώτη μπαταρία εμφάνισε πρόβλημα μετά τα 290.000 χλμ. και αντιστάθηκε δωρεάν, γιατί ήταν εντός της εγγύησης. Στα 1,9 εκατ. χλμ. μια τριάδα συστοιχίες πάντως, δεν είναι άσχημα (περίπου 633.000 χλμ. η κάθε μία, κατά μέσο όρο). Αντίθετα, πολύ συχνότερο είναι το «ροτέισον» στον κινητήρα, ο οποίος μέχρι σήμερα έχει αντικατασταθεί 14 φορές! Και δεν μιλάμε για δύο ή τρία μοτέρ στο σύστημα κίνησης, που ανεβάζουν το σύνολο. Ένα μοτέρ στον πίσω άξονα έφερε το P85, με απόδοση 420 ίππων και 600 Nm. Σεσημασμένο, πάντως, καθώς πολλά Model S P85 πρώτης «φουρνιάς» (του 2014 το συγκεκριμένο) υποφέρουν από ανάλογα προβλήματα.

Έστω και με τόσες επισκέψεις στο συνεργείο, σχεδόν 2 εκατ. χλμ. με ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι εξωπραγματική επίδοση. Πώς τα καταφέρνει ο von Gemmingen – Hornberg; Όπως μας λέει ο ίδιος, καταρχάς δεν πιέζει το Model S πια. Ποτέ τέρμα γκάζι (κρίμα τόση δύναμη) και όχι πάνω από 100 χλμ. χωρίς διάλειμμα, ενώ ανάλογη προσοχή δίνει στη χρήση της μπαταρίας. Με το που φτάσει στο 20% της φόρτισης, μπαίνει στην πρίζα (πολύ σωστά, δεν την αφήνει να αδειάσει).

Get it on Google Play Download on the App Store