Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι γνωστό πως δεν τα πάει καλά με την οδήγηση στην εθνική οδό, καθώς το σταθερό γκάζι εκεί δεν επιτρέπει στην ανάκτηση ενέργειας να φορτίσει τη μπαταρία. Από τη στιγμή που απειροελάχιστες φορές θα αφήσει το γκάζι ή θα πατήσει φρένο ο οδηγός, η συστοιχία πρακτικά δεν παίρνει ανάσα. Και δεν χρειάζεται να πηγαίνει κάποιος με πολλά χιλιόμετρα. Τα -τυπικά για αυτοκινητόδρομο- 130 χλμ./ώρα αρκούν. Πόσο επηρεάζεται η αυτονομία σε αυτή την ταχύτητα;
Για να δώσει τις απαντήσεις το γερμανικό Auto Bild πήρε ούτε 5, ούτε 10, ούτε καν 20, αλλά 51 ολόκληρα αυτοκίνητα και τα δοκίμασε σε συνθήκες ταξιδιού! Από το Honda e και το Opel Combo e-Life, μέχρι τα Audi RS e-tron GT, Tesla Model 3 και τις Mercedes EQE/EQS, όλα κατέθεσαν διαπιστευτήρια στην autobahn. Κι όπως ήταν αναμενόμενο, όσο μεγαλύτερη η μπαταρία τόσο υψηλότερη η αυτονομία – αλλά όχι σε απόλυτο βαθμό, όπως θα παρατηρήσουμε.
Τα λιγότερα χιλιόμετρα υπό αυτές τις συνθήκες έβγαλε το Mazda MX-30, αφού η μικρή μπαταρία των 35,5 kWh βάστηξε για 140 χιλιόμετρα (ενδιαφέρον έχει να δούμε το Skyactiv R-E με τον Wankel σε ρόλο range extender, που υπόσχεται πάνω από 600 χλμ.). Στο αντίθετο άκρο, την καλύτερη επίδοση (482 χλμ.) πέτυχε η Mercedes EQS 450+, με την τριπλάσια σε χωρητικότητα μπαταρία των 107,8 kWh. Σημειωτέον, σημαντικό ρόλο παίζει και η εξωτερική θερμοκρασία. Το Cupra Born, για παράδειγμα, μετρήθηκε με το περιβάλλον στους 2,5 βαθμούς Κελσίου, οπότε σίγουρα «έκοψε» αυτονομία. Πάμε να δούμε αναλυτικά κάθε μοντέλο και τι «ψάρια έπιασε» στην εθνική.
50. Mazda MX-30 35,5 kWh – 140 χλμ.
49. Honda e 35,5 kWh- 153 χλμ.
48. Peugeot e-Rifter 50 kWh – 164 χλμ.
47. Opel Combo e-Life 50 kWh- 171 χλμ.
46. MG 5 50,3 kWh- 178 χλμ.
45. Mercedes EQB 350 66,5 kWh – 200 χλμ.
44. SsangYong Korando e-motion 61,5 kWh – 203 χλμ.
43. VW ID.3 Pro 58 kWh – 216 χλμ.
42. Toyota bZ4X 71,4 kWh – 217 χλμ.
41. Mercedes EQA 250 66 kWh – 222 χλμ.
40. Cupra Born 58 kWh – 226 χλμ.
39. Volvo XC40 Recharge 69 kWh – 227 χλμ.
38. Subaru Solterra 71,4 kwh – 244 χλμ.
37. Opel Zafira-e Life M 75 kWh – 250 χλμ.
36. Polestar 2 Dual Motor M Long Rang 78 kWh – 258 χλμ.
35.Hyundai Ioniq 5 Long Range 217HP 72,6 kWh – 261 χλμ.
34. Aiways U5 63 kWh – 266 χλμ.
33. Renault Megane E-Tech EV60 220HP 60 kWh – 268 χλμ.
32. MG ZS EV 70 kWh- 272 χλμ.
31. Mercedes EQV 300 90 kWh – 273 χλμ.
30. Kia e-Soul 64 kWh – 280 χλμ.
29 Hyundai Ioniq 5 AWD 305HP 72,6 kWh- 290 χλμ.
28. Renault Zoe E-Tech EV50 135 HP 54,7 kWh- 292 χλμ.
27. BMW i4 M50 80 kWh- 299 χλμ.
26. VW ID.Buzz Pro 77 kWh- 301 χλμ.
25. Kia EV6 Long Range 229HP 77,4 kWh – 305 χλμ.
24. Skoda Enyaq iV80 77 kWh – 318 χλμ.
23. Audi Q4 e-tron 40 77 kWh- 326 χλμ.
22. Kia e-Niro 64,8 kWh – 326 χλμ.
21. VW ID.4 Pro 77 kWh – 328 χλμ.
20. Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ 90,6 kWh – 328 χλμ.
19. Genesis GV60 AWD Dual Motor Sport Plus 77,4 kWh- 330 χλμ.
18. VW ID.4 GTX 77 kWh – 332 χλμ.
17. Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo 83,7 kWh – 336 χλμ.
16. Hyundai Kona Electric 204HP 64 kWh – 336 χλμ.
15. Ford Mustang Mach-E GT 88 kWh – 337 χλμ.
14. VW ID.5 Pro Performance 77 kWh – 340 χλμ.
13. Nio ET7 100 kWh – 345 χλμ.
12. Tesla Model Y Long Range 77 kWh – 361 χλμ.
11. Tesla Model 3 77 kWh – 363 χλμ.
10. Audi RS e- tron GT 85 kWh – 367 χλμ.
9. Polestar 2 Single Motor Long Range 78 kWh – 374 χλμ.
8. Nissan Ariya 2WD 242HP 87 kWh – 378 χλμ.
7. Skoda Enyaq Coupe iV RS 77 kWh – 380 χλμ.
6. BMW i7 101,7 kWh – 388 χλμ.
5. Mercedes EQE 350+ 90,5 kWh – 423 χλμ.
4. Genesis Electrified G80 87,2 kWh – 427 χλμ.
3. BMW iX M60 xDrive 619HP 105,2 kWh – 430 χλμ.
2. BMW iX xDrive 50 535HP 105,2 kWh – 434 χλμ.
1. Mercedes EQS 450+ 107,8 kWh – 482 χλμ.