Τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο έχουν κερδίσει τις καρδιές των καταναλωτών. Η εναλλαγή μεταξύ βενζίνης και LPG/CNG ευνοεί την αυτονομία και απομακρύνει τον οδηγό από το πρατήριο, δίχως πια να υπάρχουν οι φόβοι των aftermarket kit. Οι περισσότεροι κατασκευαστές προσφέρουν ανάλογες εκδόσεις από το εργοστάσιο, όπως η Skoda με το Kamiq G-TEC.
Το μικρό crossover των Τσέχων διαθέτει τον τρικύλινδρο τούρμπο TSI των 999 κ.εκ., που έχει δεχτεί τις απαραίτητες μετατροπές για να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το φυσικό αέριο. Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 160 Nm στις 1.800-3.800 σ.α.λ., σύμφωνα με τα εργοστασιακά νούμερα. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το Kamiq G-TEC επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ. και φτάνει τα 179 χλμ./ώρα τελικής. Η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώνεται στα 3,4 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι από 94,1 γρ./χλμ., οπότε δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Τι λέει η πραγματικότητα, όμως;
Την απάντηση μπορεί να δώσει μόνο η δυναμομέτρηση. Σαν αυτή που έκανε ένας φίλος αναγνώστης μας, ο οποίος μάς έστειλε τα αποτελέσματα του αυτοκινήτου του πάνω στα ράουλα. Το εν λόγω Kamiq είναι ολοκαίνουργιο, μοντέλο του 2021, και με 5.300 χλμ. στο οδόμετρο. Η δυναμομέτρηση έγινε στο Βόλο και αφορά την απόδοση του 1.0 TSI τόσο με βενζίνη, όσο και CNG. Καταρχάς, σημειώνεται πως η διαφορά μεταξύ των δυο καυσίμων είναι ελάχιστη. Δευτερευόντως, ο 1.000άρης τούρμπο παρουσιάζεται ισχυρότερος από ό,τι δηλώνει η Skoda!
Με την παραδοσιακή αμόλυβδη, η ισχύς έφτασε τα 101,6 άλογα στις 4.842 σ.α.λ. και τα 17 κιλά ροπής στις 3.936 σ.α.λ. Η αλλαγή σε φυσικό αέριο κοστίζει ανεπαίσθητα σε ιπποδύναμη, με 100,1 άλογα στις 4.456 σ.α.λ., αλλά τονώνει -επίσης ανεπαίσθητα- τη ροπή, ανερχόμενη στα 17,4 κιλά στις 3.790 σ.α.λ.!