Πριν από 8 χρόνια και συγκεκριμένα το 2012 η Ford παρουσίασε τον πρωτοποριακό 3κύλινδρο 1.0 λτ. EcoBoost κινητήρα, αντικαθιστώντας τον 1.6 λτ. ατμοσφαιρικό. Στο επί σειρά ετών πολυβραβευμένο μηχανικό αυτό σύνολο το μπλοκ έχει διαστάσεις όσο μιας σελίδας Α4 και έχει κατασκευαστεί ευρέως σε εκδόσεις με ισχύ από 100 έως 140 ίππους. Τώρα ο νέος 1.0 EcoBoost Hybrid έχει φτάσει έως τους 155 ίππους.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line
Ο 1.0 EcoBoost τοποθετήθηκε και συνεχίζει να κινεί πολλά μοντέλα της Ford, όπως είναι τα Fiesta, Focus, B-MAX, C-MAX, EcoSport, Puma και Mondeo. Μάλιστα στη νεότερη εκδοχή του διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου και είναι ο πρώτος 3κύλινδρος με αυτή τη λειτουργία.
Δείτε ακόμα: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS VS Toyota Corolla 1.2Τ 116 PS
Από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις του 1.0 EcoBoost είναι αυτή με τους 125 ίππους στο Focus (0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ. και τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα). Πόσα άλογα όμως βγάζει στο δυναμόμετρο; Η βρετανική εταιρία βελτιώσεων Road Rage Performance ανέβασε στα ράουλα του δυναμόμετρου ένα προηγούμενης γενιάς Focus 1.0 EcoBoost με την εργοστασιακή απόδοση των 125 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και την ροπή των 170 Nm στις 1.400-4.500 σ.α.λ. Το γράφημα έδειξε 118,8 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 186 Nm ροπής στις 3.550 σ.α.λ. Μετά την αναβάθμιση έφτασε τους 158,4 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 270 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ.
Δείτε ακόμα: Τιμές & εξοπλισμός του νέου Ford Puma ST-Line
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο από τη δυναμομέτρηση: