Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο με το που φεύγει από την αντιπροσωπεία και βγαίνει στους δρόμους, χρειάζεται στρώσιμο για τα πρώτα 1.000 έως 2.000 χλμ. (ανάλογα το μοντέλο και τις οδηγίες του κατασκευαστή). Το ροντάρισμα δεν γίνεται μόνο για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και για να πατήσουν σωστά τα φρένα, τα λάστιχα και η ανάρτηση, καθώς και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη (ταχύτητες, συμπλέκτης, διαφορικό κ.λπ.). Συνήθως η περιγραφή του στρωσίματος στα εγχειρίδια χρήσης των «καθημερινών» αυτοκινήτων αναφέρει τα απολύτως απαραίτητα και σε λίγες γραμμές. Όταν όμως πρόκειται για ένα υπεραυτοκίνητο, όπως είναι το Nissan GT-R, τότε υπάρχουν πιο λεπτομερείς οδηγίες.
Ας δούμε αναλυτικά, τι αναγράφεται στο εγχειρίδιο του Nissan GT-R στην ενότητα «Πρόγραμμα Στρωσίματος».
Ειδοποίηση: Ακολουθείστε αυτές τις συστάσεις για να επιτύχετε τη μέγιστη απόδοση της μηχανής και να διασφαλίσετε τη μελλοντική αξιοπιστία και οικονομική λειτουργία του καινούργιου αυτοκινήτου σας. Εάν δεν ακολουθήσετε αυτές τις συστάσεις, μπορεί να έχετε σαν αποτέλεσμα μειωμένη ζωή μηχανής και μειωμένη απόδοση του αυτοκινήτου.
Παρακαλούμε να τηρείτε τους παρακάτω τύπους οδήγησης, έως ότου φτάσετε τα χιλιόμετρα που εμφανίζονται πιο κάτω.
Έως τα 500 χιλιόμετρα:
- Μην πατάτε το πεντάλ του γκαζιού περισσότερο από το μέσον της διαδρομής του και αποφύγετε την απότομη επιτάχυνση.
- Οδηγείτε διατηρώντας την ταχύτητα της μηχανής κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.
- Αποφύγετε τον χωρίς λόγο απότομο χειρισμό του τιμονιού, το απότομο φρενάρισμα και την οδήγηση σε κακούς δρόμους.
500 έως 1.000 χιλιόμετρα:
- Αποφύγετε την απότομη επιτάχυνση σε χαμηλή θέση του σασμάν (1η έως 3η ταχύτητα) με το πεντάλ του γκαζιού τελείως πατημένο. Πατήστε το πεντάλ αργά.
- Αποφύγετε τους περιττούς γρήγορους χειρισμούς του τιμονιού και το απότομο φρενάρισμα.
- Οδηγείτε με το διακόπτη ρύθμισης ανάρτησης στη θέση COMF, για να επιτρέπετε μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης.
1.000 έως 2.000 χιλιόμετρα:
- Οδηγείτε διατηρώντας την ταχύτητα της μηχανής σχετικά ψηλά, με τον επιλογέα στη θέση Μ. Συνιστάται η αλλαγή ανάμεσα στις ταχύτητες από την 1η έως την 4η.
- Αποφύγετε τους περιττούς γρήγορους χειρισμούς του τιμονιού και το απότομο φρενάρισμα.
- Οδηγείτε με το διακόπτη ρύθμισης ανάρτησης στη θέση COMF, για να επιτρέπετε μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης.
- Ακόμη και εάν τα χιλιόμετρα ξεπερνάνε τα 2.000, ο συμπλέκτης μπορεί να χρειαστεί περισσότερο για να συμπλέκει σωστά εάν το αυτοκίνητο οδηγείται κατά κύριο λόγο σε κανονικές ή χαμηλές ταχύτητες. Η Nissan συνιστά να στρώνεται ο συμπλέκτης σε Κέντρο Υψηλών προδιαγραφών Nissan (NHPC).
Ευθυγράμμιση τροχών
Μη ρυθμίζετε την ευθυγράμμιση των τροχών πριν το αυτοκίνητο διανύσει 2.000 χιλιόμετρα. Έως τότε, η ανάρτηση μπορεί να μην έχει πατήσει καλά και το ύψος μπορεί να είναι μεγαλύτερο. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι ρυθμίσατε την ευθυγράμμιση μετά τα 2.000 χιλιόμετρα.
Οι ρυθμίζεις μπορούν να γίνουν σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη, από αυτές που αφορούν οδήγηση σε πόλη έως αυτές που αφορούν οδήγηση υψηλών απαιτήσεων. Αποτανθείτε σε Κέντρο Υψηλών προδιαγραφών Nissan (NHPC) ή εξειδικευμένο συνεργείο, για περισσότερες λεπτομέρειες.
Αποφυγή απόκλισης των τροχών:
Αναφορικά με την τιμή της σύγκλισης των τροχών, επειδή η απόκλισή τους προκαλεί μονόπλευρη φθορά στα ελαστικά ή ζημιά σε συγκεκριμένες περιοχές στο εσωτερικό των ελαστικών λόγω παραγωγής θερμότητας, βεβαιωθείτε ότι ρυθμίζετε την σύγκλιση των τροχών.