Πώς ο ανταγωνισμός «χρηματοδοτεί» την Tesla

Η Tesla ήταν μια από τις ελάχιστες εταιρίες που σημείωσαν κέρδη το 2020. Ταυτόχρονα, είδε την τιμή της μετοχή να πηγαίνει στα ουράνια. Παρόλα αυτά, η πιο απίθανη πηγή κερδών δεν ήταν ούτε οι πωλήσεις αυτοκινήτων, ούτε το χρηματιστήριο. Ο ίδιος ο ανταγωνισμός έκανε την αμερικανική εταιρία να «θησαυρίσει».

Σε κάποιες πολιτείες των Η.Π.Α. (11 τον αριθμό) εφαρμόζεται ένα αρκετά περίεργο και περίπλοκο περιβαλλοντικό «point system», όπου κάθε κατασκευαστής που δεν πετυχαίνει τους ετήσιους στόχους εκπομπών ρύπων δεν τιμωρείται με πρόστιμο, αλλά αναγκάζεται να αγοράσει μονάδες από κάποιον ανταγωνιστή, που τα κατάφερε! Η Tesla, ως κατασκευαστής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διαθέτει τέτοιες μονάδες σε πλεόνασμα. Και τις πουλάει σε όποιον πέσει στην ανάγκη της, με 100% κέρδος!

Την περασμένη χρονιά, τα κέρδη από την πώληση περιβαλλοντικών μονάδων έφτασαν τα 1,6 δις δολάρια. Για την τελευταία τριετία, η Tesla έχει «κονομήσει» από τους ανταγωνιστές της συνολικά 3,3 δις δολάρια! Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Zackary Kirkhorn, δήλωσε πως από τις πωλήσεις αυτοκινήτων το κέρδος ήταν 5,4 δις δολάρια, οπότε τα έσοδα από τον ανταγωνισμό δεν έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των οικονομικών αποτελεσμάτων. Αναλυτές της αγοράς ωστόσο, υπογραμμίζουν πως χωρίς τον «οβολό» των αντιπάλων, ο ισολογισμός της Tesla θα εμφάνιζε αρνητικό πρόσημο.

 

Get it on Google Play Download on the App Store