Τα ηλεκτρικά αποτελούν το αύριο της αυτοκίνησης. Σιγά σιγά, λοιπόν, θα πρέπει να αρχίσουμε να κοιτάμε πώς θα είναι και… μεθαύριο. Ένα Tesla Model S με 350.000 χλμ. μάς βοηθάει στην έρευνα.
Το αμερικανικό EV ήταν αυτό που γιγάντωσε τη φήμη ολόκληρης της κατηγορίας, κυρίως μέσα από video με κόντρες. Όσο dragster-άδικο κι αν είναι το Model S βέβαια, δεν παύει να παραμένει ένα οικογενειακό μεγαλομεσαίο. Που, υπό κανονικές συνθήκες, καλείται να λειτουργεί σε καθημερινή βάση και να γράφει χιλιόμετρα σαν να είναι κανονικό αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ. Από κατασκευής, όμως, τα ηλεκτρικά δεν είναι για πάρα πολλά χιλιόμετρα. Όχι με τα ίδια εξαρτήματα, δηλαδή.
Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας έχουν προκαθορισμένη διάρκεια ζωής, μετά το πέρας της οποίας θα πρέπει να αντικαθίστανται. Εφόσον ο ιδιοκτήτης έχει τη διάθεση και τα χρήματα, τότε ένα EV μπορεί όντως να συμπληρώσεις εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων. Το Model S 85 Performance που βλέπουμε, είναι μοντέλο του 2013 και έχει γράψει 346.756 χλμ. Σε ετήσια βάση, κοινώς, κάνει πάνω από 40.000 χλμ.! Κι όπως δείχνει η επίσκεψη στο συνεργείο, μπορεί να συνεχίσει σε αυτό το ρυθμό.
Μπαταρία και ηλεκτροκινητήρας έχουν αντικατασταθεί, αλλά δεν αναφέρεται στις πόσες χιλιάδες χλμ. Από εκεί και πέρα, το Model S δεν παρουσιάζει προβλήματα στα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά, που αποτελούν τμήματα-«πληγές» για τις πρώτες παρτίδες Model S. Η βαφή, αντίθετα, εμφανίζει σημάδια κόπωσης, αλλά καμία σχέση με τις καταστάσεις αποσύνθεσης που έχουμε δει σε αμαξώματα άλλων Tesla. Φθορές αναμενόμενα υπάρχουν, με ένα σπασμένο βραχίονα της ανάρτησης, ανάγκη για ευθυγράμμιση στους τροχούς και παρουσία σκουριάς στα δισκόφρενα, αν και κάποια από αυτά μπορούν να αποδοθούν σε αμέλεια συντήρησης.
Δυστυχώς, οι Ολλανδοί δεν μέτρησαν καθόλου την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα ή της μπαταρίας. Καινούργιο το Model S 85 Performance απέδιδε 378 ίππους και 440 Nm, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,6 δλ. και μέχρι τα 225 χλμ./ώρα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας έφτανε τις 85 kWh, με τις 80,8 kWh να είναι αξιοποιήσιμες και να προσφέρουν αυτονομία 402 χλμ.(502 χλμ. σε κύκλο NEDC).