Το i30 N ήταν το αυτοκίνητο που έβαλε τη Hyundai στο χάρτη των hot hatches. Κι όχι απλά την έβαλε, αλλά τη μετέτρεψε σε πρωταγωνίστρια της κατηγορίας.
Παρουσιάστηκε το 2017 και συγκέντρωσε κατευθείαν το ενδιαφέρον όλων, χάρις στο συνδυασμό της επιθετικής εμφάνισης και της έμφασης που δόθηκε στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Το γράμμα «Ν», που χαρακτηρίζει πλέον όλα τα πολύ γρήγορα Hyundai, υποδηλώνει την ενδελεχή εξέλιξη σασί, ανάρτησης και κινητήρα στο Nurburgring. Το i30 N, ειδικά στην έκδοση Performance, διαθέτει όλα τα καλούδια του N Division, όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, 19άρες ζάντες και, φυσικά, τον 2.0 T-GDI στα καλύτερά του.
Με απόδοση 275 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 353 Nm στις 1.450-4.700 (378/1.750-4.200 σ.α.λ. με overboost), το κορυφαίο i30 ήταν από τα ισχυρότερα hot hatches πριν 4 χρόνια. Το γεγονός ότι η ισχύς μεταφέρονταν στους εμπρός τροχούς μόνο μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, προσέθετε πόντους ρομαντισμού και παράδοσης (πλέον έχει φτάσει στα 280 άλογα και προσφέρεται με 8άρι DCT). Οι επιδόσεις του ήταν (και παραμένουν) εξαιρετικές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ. και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα (χωρίς κόφτη, το έχουμε δει και πάνω από τα 270 χλμ./ώρα). Πώς, όμως, είναι ένα i30 N πρώτης «φουρνιάς» με 100.000 χλμ. στο κοντέρ;
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε ολοκαίνουργιο, πριν από 3,5 χρόνια. Ο ιδιοκτήτης του, το πήρε για να το χαίρεται, εξ ου και οι σχεδόν 30.000 χλμ. ετησίως. Κάποιες εξ αυτών, σε πίστα. Κανένα πρόβλημα για το κορεατικό «περίστροφο», καθώς δεν έχει παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα. Βοηθάει και η σχολαστική συντήρηση, βέβαια, στην εξαιρετική κατάσταση που βρίσκεται το αυτοκίνητο. Τα μόνα παράπονα που αναφέρει ο ευτυχής κάτοχος, περιορίζονται σε λειτουργικά ιδιαιτερότητες. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα Eco η κατανάλωση αυξάνεται αντί να μειώνεται, λόγω του εντονότερου πατήματος στο γκάζι για να «ακούσει». Ή το γεγονός ότι ο κύκλος στροφής είναι μεγάλος και σε πολλές κλειστές στροφές, αναγκάζεται να βάλει όπισθεν.