Ο αντίκτυπος των Κινέζων στα αυτοκίνητα είναι πολυεπίπεδος. Εμπορικά, μηχανολογικά, βιομηχανικά, κατασκευαστικά, ακόμα και σχεδιαστικά. Το «χούι» με τις αντιγραφές ναι μεν δεν κόβεται, αλλά υπερκαλύπτεται από τα εντυπωσιακά σχέδια που συναντάμε στις περισσότερες «Made in China» προτάσεις. Για κάθε BAIC BJ30 υπάρχουν 2-3 NIO EC7 να τραβάνε τα βλέμματα, και όχι μόνο των καταναλωτών. Οι κατασκευαστές άλλων περιοχών, ιδίως της Ευρώπης, αναγνωρίζουν τη δυναμική των Κινέζων στο ντιζάιν, με πρώτη και καλύτερη την Porsche.
Ο επικεφαλής σχεδίασης των Γερμανών, Michael Mauer, μίλησε στο Bloomberg για το πώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επηρεάζουν τις τάσεις στην εμφάνιση των τετράτροχων. Ο Mauer υπογράμμισε την ελευθερία κινήσεων που απολαμβάνουν τα σχεδιαστικά κέντρα των νέων αυτών εταιριών, τα οποία δεν έχουν την υποχρέωση να τηρούν παραδόσεις και να προσαρμόζουν το παρουσιαστικό των μοντέλων σε αυτές: «Όλες αυτές οι νεότευκτες μάρκες δεν έχουν κληρονομιά, οπότε μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Πιστεύω ότι είναι κάτι θετικό και για εμάς, τους σχεδιαστές εννοώ, καθώς κάνουν τα “μεγάλα κεφάλια” -δηλαδή τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων- να είναι πιο ανοιχτόμυαλα».
Τα λεγόμενα του Mauer μεταφράζονται ως εξής. Εταιρίες σαν την NIO ή την BYD δεν έχουν μοντέλα με ιστορία δεκαετιών πίσω τους, ούτε παραδοσιακή σχεδιαστική ταυτότητα. Δεν έχουν μια 911, για παράδειγμα, να αποτελεί κεφάλαιο για την αυτοκίνηση από το 1964 και να επηρεάζει ολόκληρη την εταιρία, όπως συμβαίνει με την Porsche. Η NIO, η BYD, η BAIC, η Geely και όλες οι όμορες δυνάμεις μπορούν να σχεδιάσουν ό,τι θέλουν, όπως θέλουν, σε όποια κατηγορία θέλουν, δίχως να ανησυχούν για αντιδράσεις από τον κόσμο. Για παράδειγμα, η NIO σμίλεψε τις γραμμές του ET5 δίχως τον παραμικρό περιορισμό, και μπορεί να κάνει το ίδιο για το διάδοχο ή τον αντικαταστάτη. Η Porsche, όμως, στην Taycan (και την κάθε Taycan) έπρεπε να ακολουθήσει την εταιρική εικόνα του ντιζάιν, που εν πολλοίς ορίζεται από χαρακτηριστικά της 911 (σχήμα οροφής και τρίτης κολώνας, φανάρια κλπ).
Κατά συνέπεια είναι πολύ πιο δύσκολο για τον σχεδιαστή της Porsche να πάρει πρωτοβουλίες, εκτός κι αν ο απελευθερωμένος ανταγωνισμός δημιουργεί προβλήματα. Οι πωλήσεις των κινεζικών αυτοκινήτων συνηγορούν σε αυτό, οπότε αναγκαστικά ακόμα και οι πιο παραδοσιακοί κατασκευαστές θα πρέπει να ανασκουμπωθούν σχεδιαστικά.