Οι Porsche Boxster και Cayman, ετοιμάζεται να διαβεί τον ηλεκτρικό Ρουβίκωνα στην επόμενη γενιά της, η οποία θα κινείται αποκλειστικά από το ρεύμα. Κάτι που αναμενόμενα θα αυξήσει το βάρος σε σχέση με τη σημερινή, αλλά πρέπει να υπάρξει μέτρο.
Το Τσουφενχάουζεν δεν είναι «χθεσινό» στην ηλεκτροκίνηση. Από το 2019 κατασκευάζει με τεράστια επιτυχία την Taycan, οπότε γνωρίζει με πάσα λεπτομέρεια τόσο τα θετικά, όσο και τα αρνητικά του εξηλεκτρισμού. Ο αντιπρόεδρος εξέλιξης των 911 και 718, Frank Moser, μίλησε σε αυστραλιανά Μέσα, αναγνωρίζοντας το προφανές: πως το βάρος παίζει τεράστιο ρόλο στη διαδικασία ανάπτυξης ενός σπορ μοντέλου. Κάτι, ωστόσο, που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες παραλείπουν, όταν παρουσιάζουν ηλεκτρικά sportscars. Όχι, όμως, η Porsche.
Κυριότερη αιτία για την «παχυσαρκία» των ηλεκτρικών, είναι φυσικά οι μπαταρίες. Όσο μεγαλύτερη η συστοιχία, προς επίτευξη υψηλότερης αυτονομίας, τόσο περισσότερη η επιβάρυνση στη ζυγαριά. Αυτό είναι η ουσία σε ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για οδηγική απόλαυση; Σύμφωνα με τον Moser, ούτε καν: «Δεν θέλουμε να κερδίσουμε πρωτάθλημα αυτονομίας. Σίγουρα χρειαζόμαστε καλά νούμερα, αλλά δεν είναι το αυτοκίνητο που θα κάνει Μόναχο-Αμβούργο (σ.σ. περίπου 800 χλμ. ταξίδι) με μια φόρτιση. Θα έχει καλή αυτονομία, αλλά το σημαντικότερο είναι να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά, ακόμα και στον πλήρη εξηλεκτρισμό».
Οι στόχοι των Γερμανών για τις επόμενες και αμιγώς ηλεκτρικές Boxster/Cayman, είναι ξεκάθαρος: «Το βάρος πρέπει να μείνει όσο το δυνατόν χαμηλότερα. Δεν γίνεται να φτιάξουμε δίθυρο sportscar στους 2 τόνους. Η κληρονομιά μας σε αυτή την κατηγορία βασίζεται στο χαμηλό βάρος. Αυτός είναι ο κύριος στόχος. Ωστόσο, πρέπει να λάβουμε υπόψη τα θέματα των κανονισμών σχετικά με τα crash tests, την προστασία των πεζών, τα πάντα. Αυτό κάνει τα αυτοκίνητα βαρύτερα. Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να εξελίξουμε ελαφριά μοντέλα».
Για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς, η σημερινή Boxster ξεκινά από τα 1.365 κιλά και η Cayman από τα 1.380 κιλά. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για αύξηση της τάξης των 250-300 κιλών, διαμορφώνοντας την πλάστιγγα των επερχόμενων ηλεκτρικών στην περιοχή των 1.600-1.700 κιλών. Σημαντικά παραπάνω από το σήμερα, αλλά εξίσου λιγότερο από τους 2 τόνους.