Αν υπάρχει ένα εγχείρημα που κερδίζει με το σπαθί του τον ορισμό «ελληνικό αυτοκίνητο», αυτό δεν είναι άλλο από το Citroen Pony.
Το τετράτροχο που έβγαινε από τις πύλες του εργοστασίου της NAMCO (National Motor Company) στη Θεσσαλονίκη αρχικά και εν συνεχεία στο Κιλκίς, αποτελούσε το πνευματικό τέκνο της εταιρίας των αδελφών Κοντογούρη και της Citroen. Το αρχικό σχέδιο για το Pony δημιουργήθηκε από μία ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο, που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν το FAF (Facile à Fabriquer/Facile à Financer – εύκολο να κατασκευαστεί/εύκολο να χρηματοδοτηθεί ελληνιστί).
Δείτε ακόμα: «Θεϊκή» και υπερσπάνια Citroen DS21 Décapotable
Το παγκόσμιο Citroen κατασκευαζόταν σε μια σειρά από χώρες και σε διάφορες παραλλαγές, υπό ανάλογες ονομασίες. Στο Βέλγιο λεγόταν VanClee και θύμιζε μικρό «κλουβάκι». Σε Ισπανία/Γαλλία/Αργεντινή/Ουρουγουάη κυκλοφορούσε ως Mehari και αυτοκίνητο κατάλληλο για εκτός δρόμου διαδρομές, στην Ακτή Ελεφαντοτού ως Baby-Brousse, στη Χιλή ως Yagan και στη χώρα μας ως Pony. Η επιτυχία του ήταν τέτοια που κατέστησε επιτακτική την ανάγκη ανέγερσης δεύτερης μονάδας στο Κιλκίς, συναρμολογώντας συνολικά -μαζί με το εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη- περισσότερα από 18.000 αυτοκίνητα από το 1972 μέχρι το 1983. Αναλογία δηλαδή, που αντιστοιχεί σε 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως – αριθμός πρωτόγνωρος για τα ελληνικά δεδομένα.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική Lancia Delta Integrale Martini πωλείται για 129.000 ευρώ!
Αυτό που βλέπουμε σήμερα μας έρχεται από το 1980 και είναι πλήρως ανακατασκευασμένο. Όλα τα ανταλλακτικά είναι γνήσια και ολοκαίνουργια, με τον αερόψυκτο κινητήρα των 602 κ.εκ. και 35 ίππων να επιβαρύνεται μόλις με 6.500 χλμ. Ως γνήσια ελληνική κατασκευή, συνοδεύεται από τον ανάλογο, γαλανόλευκο χρωματισμό σε αμάξωμα και τροχούς. Η τιμή ορίζεται στις 8.000 ευρώ και αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για συλλέκτες. Περισσότερες πληροφορίες στην αγγελία εδώ.