Γνωρίζετε το σπανιότατο ηλεκτρικό Toyota RAV4;

Το Toyota RAV4 το ξέρουμε σαν υβριδικό, το πολύ σαν PHEV στην τελευταία του γενιά. Πόσοι, όμως, γνωρίζουν πως παλιότερα έβγαινε σε ηλεκτρικό; Και μάλιστα χρόνια πριν εμφανιστούν τα κάθε λογής Tesla, NIO, BYD κλπ. Από την πρώτη του γενιά, συγκεκριμένα.

Πίσω στο 1997 η Toyota έκανε μια επαναστατική κίνηση, αφήνοντας την κίνηση του RAV4 αποκλειστικά στο ρεύμα. Το RAV4 EV αρχικά λανσαρίστηκε αποκλειστικά ως εταιρικό όχημα, σε επιχειρήσεις που ήθελαν να προωθήσουν ένα πιο οικολογικό προφίλ. Μόνο προς το τέλος της παραγωγής, το 2003, πουλήθηκαν 328 σε ιδιώτες, επιπρόσθετα στα 2.200 των εταιρικών. Συνολικά πουλήθηκαν 2.528 μονάδες από το ηλεκτρικό RAV4, οι περισσότερες εκ των οποίων σήμερα έχουν αποσυρθεί. Μια από τις λίγες ενεργές, αλλά και από τις ακόμα πιο σπάνιες που εμφανίζονται στα μεταχειρισμένα, εμφανίστηκε στις αγγελίες.

Μοντέλο από τις τελευταίες «φουρνιές» του 2002, με περίπου 120.000 χλμ. στο οδόμετρο (74.900 μίλια) και αρκετά σημάδια φθοράς στο αμάξωμα – δείγμα του ότι έχει κάνει αρκετά χιλιόμετρα επαγγελματικά, υπηρετώντας κάποιον στόλο επιχείρησης. Για τα δεδομένα της εποχής η μπαταρία νικελίου-υδριδίου των 27,4 kWh ήταν μια χαρά σε χωρητικότητα, τροφοδοτώντας με ενέργεια έναν ηλεκτροκινητήρα 67 ίππων και 190 Nm στον εμπρός άξονα. H μέγιστη αυτονομία έφτανε τα 193 χλμ. και η μπαταρία συνοδευόταν από εγγύηση 97.000 χλμ. (60.000 μίλια) στην Αμερική, οπότε 22 χρόνια μετά τα πρώτα του χιλιόμετρα είναι εξαιρετικά απίθανο να διατηρεί αυτή την αυτονομία (η εγγύηση έχει προ πολλού τελειώσει). Το αυτοκίνητο πωλείται αυτή τη στιγμή έναντι 5.120 δολαρίων (4.716 ευρώ), όμως δεν αποκλείεται να πάει και ψηλότερα.

Get it on Google Play Download on the App Store