Ως «μονόκερος» ορίζεται κάτι εξαιρετικά σπάνιο, που κυκλοφορεί τόσο ελάχιστα ώστε ο κόσμος δεν ξέρει αν είναι αληθινό ή φανταστικό. Η Coupe εκδοχή του Mazda MX-5 αναμφισβήτητα όχι απλά ανταποκρίνεται στην περιγραφή, αλλά σε μεγάλο ποσοστό την ορίζει κιόλας.
Κλειστά Miata κυκλοφορούν αρκετά, μέσω των hardtops και των ηλεκτρονικά αναδιπλούμενων οροφών στα Roadster Coupe (τρίτη γενιά) και RF (στη σημερινή, τέταρτη γενιά). Κουπέ… κουπέ όμως, με σταθερή οροφή ως μέρος του αμαξώματος και του πλαισίου έχουν βγει ελάχιστα από τη Χιροσίμα. Μόλις 179 NΒ και όλα για την αγορά της Ιαπωνίας. Εξ αυτών, τα 63 ανήκουν στην εκλεκτή παρέα των Type S. Καλή ώρα, σαν αυτό που μας θαμπώνει στις φωτογραφίες.
Το Type S ήταν η κορυφαία έκφανση της 2ης γενιάς ΜΧ-5, φέροντας διαφορετικά αμορτισέρ και μπλοκέ διαφορικό στη συνοδεία του 1.800άρη κινητήρα, απόδοσης 160 ίππων και 170 Nm ροπής. Ένα 6άρι χειροκίνητο αναλαμβάνει το πέρασμα της ισχύος στους πίσω τροχούς, με το Coupe να είναι μόλις 10 κιλά βαρύτερο από το ανοιχτό. Το ελάχιστα αυξημένο βάρος, η μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και η καλύτερη αεροδυναμική καθιστούσαν ταχύτερο το κλειστό από το roadster σε κάθε μέτρηση, ενώ παράλληλα απολάμβανε ασύγκριτα περισσότερη σπανιότητα.
Μόλις 63 Coupe Type S κατασκευάστηκαν, με το συγκεκριμένο να μας έρχεται από το 2004 και να αναγράφει 47.906 χλμ. στο οδόμετρο. Η κατάσταση στην οποία διατηρείται άνετα το τοποθετούσε σε μουσείο της Mazda, αλλά μπορεί να γίνει δικό σας αντί 30.000 λιρών (34.200 ευρώ).