W141 και W201 είναι δυο από τις πιο εμβληματικές, αγαπημένες και κλασικές Mercedes της σύγχρονης Ιστορίας. Η μεν S-Class έθεσε τα στάνταρ πολυτέλειας και τεχνολογίας στις αρχές των 90’s, η δε 190E έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία (πάνω από 1,87 εκατ. πωλήσεις από το 1984 μέχρι το 1993) και αποτέλεσε μέχρι το εφαλτήριο για τον μύθο του Ayrton Senna. Ένα αυτοκίνητο, μοναδικό στον κόσμο, καταφέρνει να συνδυάζει τις δυο Γερμανίδες.
Διαβάστε επίσης: Το ρεκόρ των 200+ ωρών της Mercedes 190E 2.3-16
Η 190άρα με τις 18άρες ζάντες που βλέπουμε, ξεκίνησε την καριέρα της ως μια τυπική 2λιτρη, πίσω στο 1984. Μέχρι το 2016 είχε κάνει 290.000 χιλιόμετρα και κάπου εκεί, ο ιδιοκτήτης αποφάσισε να την βελτιώσει. Αντί να ασχοληθεί με μετατροπές στο υπάρχον μοτέρ ή να ψάξει τροπέτο από κάποια 2.3 16V Cosworth, είπε να δημιουργήσει κάτι μοναδικό. Θέση στο μηχανοστάσιο θα έπαιρνε ο δωδεκακύλινδρος των 5.987 κ.εκ. από την S600!
Το εγχείρημα μόνο εύκολο δεν ήταν, καθώς το πρώτο και μεγαλύτερο πρόβλημα άκουγε στο όνομα «χώρος». Ο 6λιτρος V12 έμπαινε μια χαρά στη ναυαρχίδα των 5,1 μέτρων, ωστόσο εδώ έπρεπε να χωρέσει σε ένα μεσαίο σεντάν 4,4 μέτρων! Και όχι μόνος του, καθώς κιβώτιο, διαφορικό, καλωδιώσεις, βάσεις και άξονας μετάδοσης επίσης χρειάζονταν να βολευτούν σε πολύ περιορισμένο χώρο. Το project διήρκεσε 4 χρόνια και απαίτησε πάνω από 1.500 εργατοώρες, όμως υλοποιήθηκε με επιτυχία. Μπορεί να χρειάστηκε η προσαρμογή ολόκληρου του πίσω άξονα της W140 στην W201 και να ανοιχτούν τρύπες στα φανάρια, ώστε να παίρνει αέρα, όμως εν τέλει ο θηριώδης V12 κούμπωσε και μετέτρεψε την 190E σε σιωπηρή Brabus!
Διαβάστε ακόμα: Ο άγνωστος 8.0 W18 της Mercedes S-Class
Κατόπιν νέας εισαγωγής και εξάτμισης, η ισχύς έφτασε τα 430 άλογα (από 390) στις 5.300 σ.α.λ. και 585 Nm (από 570) στις 4.800 σ.α.λ. Σύμφωνα με τον δημιουργό της επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,8 δλ., στα 200 χλμ./ώρα σε 15,44 δλ., κάνει το 100-200 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και -θεωρητικά- φτάνει μέχρι τα 310 χλμ./ώρα τελικής! Ο ίδιος πάντως παραδέχεται πως έχει φτάσει μέχρι τα 250 χλμ./ώρα – ένδειξη που είδε στο GPS, καθότι ο πίνακας οργάνων είναι ο εργοστασιακός, με τελική στα 240 χλμ./ώρα!
Το αυτοκίνητο πωλείται με 159.567 χλμ. στο κοντέρ (όσες δηλαδή έχει το μοτέρ) και έναντι 68.500 ευρώ.