Οι κινητήρες πετρελαίου πρωτοστατούσαν για πολλά χρόνια στην Ευρώπη, ενώ και στην Ελλάδα από την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης και μετά, γνώρισαν μεγάλες δόξες. Πιθανώς να θυμάστε ότι ειδικά από το 2012 και μετά, οι επί σειρά ετών κραταιοί βενζινοκινητήρες μπήκαν στο περιθώριο στη χώρα μας, αφού μία λέξη είχαν οι περισσότεροι αγοραστές στο μυαλό τους: «ντίζελ».
Σημαντικό πλεονέκτημα των diesel, δεν είναι άλλο από τη μικρότερη κατανάλωση έναντι των βενζίνης. Σε συνδυασμό και με τη χαμηλότερη τιμή του καυσίμου, ένα αυτοκίνητο με μηχανικό σύνολο πετρελαίου προσφέρει υπάρχει όφελος στην τσέπη, όταν διανύονται ετησίως αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα. Ωστόσο, στην τωρινή αγορά του αυτοκινήτου έχουν έρθει τα πάνω – κάτω, με τα μοτέρ βενζίνης να είναι ξανά πρωταγωνιστές και τα πετρελαίου να έχουν μείνει πιο πίσω. Η πτώση στις πωλήσεις τους οφείλεται και στο γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες τους έχουν «τσεκουρώσει», ειδικά στα λιγότερα κυβικά.
Θα θυμάστε τους πετρελαιοκινητήρες των 1.1 λτ. έως 1.4 λτ. που διέθεταν στις γκάμες τους πολλές εταιρείες, όπως Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Hyundai, Kia, Peugeot, Opel, SEAT, Skoda, VW κ.λπ. Τώρα μόνο μία εταιρεία έχει διατηρήσει αλλά και βελτιώσει πρόσφατα το μικρότερο σε χωρητικότητα diesel. Αυτός δεν είναι άλλος από τον 1.3 λτ. Multijet της Fiat. Στο μοναδικό μοντέλο που τοποθετείται ακόμα, είναι στο προσφάτως ανανεωμένο Tipo, σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματός του (Hatchback, Sedan, Station Wagon και Cross).
Το 4κύλινδρο, 16βάβιδο 1.248 κ.εκ. ντίζελ μοτέρ αποδίδει 95 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5 ταχυτήτων με κοντή κλιμάκωση, έτσι ώστε να έχει περισσότερο «νεύρο». Ενδεικτικά, στο Tipo Hatchback ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα είναι 13,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 181 χλμ./ώρα, ενώ η μεικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 4,3 λτ./100 χλμ. και 114 γρ./χλμ.