Μέχρι πριν από μερικά χρόνια οι πετρελαιοκινητήρες κυριαρχούσαν στην Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα όπου είχαν αγγίξει μέχρι και το 70% του μεριδίου της αγοράς. Οι επιλογές που υπήρχαν κάτω από τα 2.0 λτ. ήταν πολλές, καθώς ήταν διαθέσιμα δεκάδες μοντέλα διαφόρων εταιρειών με ντίζελ μηχανικά σύνολα από 1.1 λτ. έως 1.8 λτ. Σήμερα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, αφού οι diesel έχουν μειωθεί κατά πολύ, λόγω της αύξησης των υβριδικών βενζίνης και των αμιγώς ηλεκτρικών.
Ωστόσο, κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κρατήσει στις γκάμες τους πετρελαιοκινητήρες και μάλιστα τους έχουν εξελίξει, ενώ τους έχουν συνδυάσει και με υβριδικά συστήματα. Ο γιγάντιος όμιλος Hyundai μαζί με την Kia, διαθέτουν τώρα τον πιο δυνατό κινητήρα πετρελαίου έως τα 1.6 λτ., ο οποίος τοποθετείται σε διάφορα μοντέλα, όπως είναι τα Hyundai i30, Kona, Tucson και τα Kia Ceed, XCeed και Sportage.
Στην πιο ισχυρή του έκδοση αποδίδει 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. (υπάρχει και με 115 ίππους), με 280 Nm ροπής στις 1.500-3.000 σ.α.λ. για τα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και με 320 Nm/2.000-2.250 σ.α.λ. για τις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Ο σύγχρονος αυτός ντίζελ συνδυάζεται και με το 6τάχυτο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT, το οποίο λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά και αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο μετά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού. Παράλληλα, ο 1.6 λτ. Diesel προσφέρεται και με το 48V υβριδικό σύστημα, για περεταίρω μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, συν καλύτερη λειτουργία του κινητήρα.