Ένας χρόνιος καημός των απανταχού αυτοκινητόφιλων, είναι η επιστροφή του Mazda RX-7. Το πρωτότυπο RX-Vision του 2015 και μια υπαρξιακή δήλωση των Ιαπώνων δυο χρόνια αργότερα, είχαν ρίξει νερό στο μύλο της φιλολογίας. «Χωρίς τον Wankel, δεν θα υπήρχε Mazda. Και χωρίς τη Mazda, σίγουρα ο Wankel δεν θα ήταν σε παραγωγή για σχεδόν 50 χρόνια», είχαν πει οι κύριοι από τη Γιοκοχάμα το 2017.
Έξι χρόνια αργότερα έχουμε μεν και πάλι τον περιστροφικό κινητήρα κοντά μας, αλλά όχι όπως θα θέλαμε. Ο Wankel στο MX-30 R-E λειτουργεί ως γεννήτρια για το ηλεκτρικό μοτέρ και όχι ως κύρια κινητήρια μονάδα, αλλά τουλάχιστον είναι πάλι εδώ. Τι σκεφτόμαστε κατευθείαν μόλις ακούμε «Wankel» και «Mazda»; Ακριβώς: νέο «ΡοΧι»! Βάσιμες πιθανότητες για νέο RX-7 ή υλοποίηση του αέναου σεναρίου για RX-9 δεν πολυ-υπάρχουν, άσχετα που πριν 3 χρόνια ο επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της φίρμας δήλωνε πως «η επιστροφή του RX-7 παραμένει το όνειρό μας». Και το δικό μας, να συμπληρώσουμε, οπότε όσο ζούμε -τι άλλο;- ελπίζουμε κι ονειρευόμαστε.
Ο ψηφιακός καλλιτέχνης Theottle έκανε το δικό του όνειρο πραγματικότητα, μέσα από τα προγράμματα του υπολογιστή του. Για να το πετύχει, πήρε τη Mercedes-AMG GT και άρχισε τις προσαρμογές με το κλασικό RX-7 FD και τα πρωτότυπα της Mazda. Το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι ό,τι καλύτερο μπροστά, αλλά πίσω μοιάζει έτοιμο να περάσει στην παραγωγή. Η προσαρμογή των φωτιστικών σωμάτων του FD στο καλούπι της GT είναι ιδανική, χαρίζοντάς μας την -με διαφορά- καλύτερη γωνία του rendering. Όπως και να έχει, ανεξαρτήτως επιρροών και εμπνεύσεων, υπάρχει έστω ένας άνθρωπος με αγάπη για το αυτοκίνητο που δεν θα ήθελε να δει το RX-7 να επιστρέφει;