Στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP26, συμμετέχουν περισσότεροι από 100 παράγοντες. Χώρες, πόλεις, περιφέρειες και φυσικά αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι μεταφορές και ο κόσμος της αυτοκίνησης παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο να καθαρίσει κάποια στιγμή η ατμόσφαιρα από τους επιβλαβείς ρύπους και να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Έξι κατασκευαστές αυτοκινήτων και 24 χώρες έχουν δεσμευθεί να υπογράψουν πρόταση, η οποία θα απαγορεύει τις ταξινομήσεις και βεβαίως πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, από το 2035. Στο συγκεκριμένο σχέδιο, έχουν συμφωνήσει μεταξύ άλλων η Ολλανδία, η Δανία, η Σουηδία, η Σλοβενία, η Νορβηγία και η Ισλανδία. Δεν περιλαμβάνονται χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Ιαπωνία, η Γαλλία και η Γερμανία.
Οι εταιρείες που υποστηρίζουν τη διακήρυξη είναι η General Motors, η Ford, η Mercedes–Benz, η Jaguar Land Rover, η Volvo και η κινεζική BYD Auto. Δεν υπάρχει συναίνεση της Toyota, της Volkswagen, της Stellantis, της BMW, της Honda, της Nissan και της Hyundai.
Όσοι διαπραγματεύονται στην COP26, επιθυμούν οι κυβερνήσεις και οι αυτοκινητοβιομηχανίες να δεσμευθούν στην κατασκευή αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035 ή νωρίτερα, τουλάχιστον για τις ηγετικές αγορές. Οι υπόλοιπες θα ακολουθήσουν το 2040.
Όπως γίνεται αντιληπτό, το κείμενο που έχει «πέσει» στο τραπέζι των συζητήσεων, δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής αποδεκτό, από τους μεγάλους «παίκτες», είτε πρόκειται για χώρες είτε για εταιρείες. Το σίγουρο είναι ότι ο πλανήτης Γη «πονάει» και «υποφέρει». Και φταίμε όλοι μας. Άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο.
Το μέλλον φαντάζει προς το παρόν μόνο… ηλεκτρικό. Η πορεία για όλους στον κόσμο, θα πρέπει να είναι λογικά προς αυτή την κατεύθυνση. Εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα και φυσικά το κατάλληλο δίκτυο φορτιστών, για να μπορέσει να υποστηρίξει αύριο, τον ολοένα και αυξανόμενο όγκο τέτοιων οχημάτων.