SUV κυκλοφορούν χιλιάδες καθημερινά στους δρόμους, ενώ υπάρχουν πολλά προς πώληση, είτε καινούργια είτε μεταχειρισμένα. Η επιλογή ενός νέου μοντέλου συνοδεύεται και με διάφορες εγγυήσεις που καλύπτουν τον κάτοχο για παν ενδεχόμενο, έτσι ώστε να έχει το κεφάλι του ήσυχο από 2 χρόνια που είναι η μικρότερη χρονική διάρκεια, έως 8 έτη που είναι η μεγαλύτερη. Στα μεταχειρισμένα όμως και ειδικά τα πιο παλιά, ο πελάτης παίρνει το ρίσκο της εμφάνισης προβλήματος, χωρίς αυτό να καλύπτεται από τον κατασκευαστή.
Σίγουρα όλα τα αυτοκίνητα δεν είναι το ίδιο αξιόπιστα, ενώ ισχυρότερη παράδοση στον εν λόγω τομέα να έχουν χρόνια τώρα τα ιαπωνικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν βγάζουν προβλήματα, αφού μεγάλο ρόλο παίζει η χρήση, η συντήρηση και ο τρόπος οδήγησης του προηγούμενου ιδιοκτήτη. Μια εικόνα για το ποια μοντέλα εμφανίζουν λιγότερες βλάβες ή ακινητοποιούνται λιγότερες φορές δίνεται από τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι γερμανικές ADAC και TÜV. Άλλωστε το δείγμα είναι μεγάλο, δεδομένου ότι η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα των εν λόγω οργανισμών, ένα προσιτό SUV δεκαετίας που έχει εμφανίσει χαμηλά ποσοστά βλαβών και ακινητοποιήσεων στο δρόμο, είναι το πρώτης γενιάς Mitsubishi ASX. Το μοντέλο του 2014 για παράδειγμα ήταν διαθέσιμο με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 λτ. 117 PS και τον πετρελαίου 1.8 DiD των 150 ίππων. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν και πάρα πολλά μεταχειρισμένα προς πώληση ASX πρώτης γενιάς (μαζί με τα διάφορα facelift που είχε δεχτεί). Επίσης, το 2015 είχε λανσαριστεί με 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα 114 ίππων (από τον όμιλο PSA), καταργώντας τον 1.800άρη. Τα ντίζελ μηχανικά σύνολα συνδυάζονταν και με τετρακίνηση, ενώ ήταν τα πλέον κατάλληλα για το αμάξωμα του ASX. Όχι πως ο 1.6 λτ. 117 PS δεν επαρκούσε, αλλά δεν έφτανε ούτε σε κατανάλωση, αλλά ούτε και σε ροπή τους ντίζελ.
Το πρώτης γενιάς Mitsubishi ASX είχε δεχτεί διάφορες σχεδιαστικές και τεχνολογικές αναβαθμίσεις, αποτελώντας μια αξιόλογη πρόταση μικρομεσαίου SUV για τα δεδομένα της εποχής του. Είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, παρέχοντας ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (393 λίτρα). Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση εξασφαλίζουν πολύ καλό κράτημα και καλά επίπεδα ανέσεων, ωστόσο στα μείον ήταν το αρκετά ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση τιμόνι. Τα τετρακίνητα διέθεταν τις επιλογές 2WD, 4WD Auto και 4WD Lock, μέσω του χειριστηρίου δίπλα από το χειρόφρενο.