Τα ρεκόρ ισχύος και γενικότερα το γκάζι, δεν είναι τα πρώτα που έρχονται στο μυαλό όταν ακούς για Suzuki Grand Vitara. Προ BoosterJet και υβριδικών συνδυασμών, όταν το μεσαίο SUV του Ιάπωνα κατασκευαστή ήταν καθαρόαιμο 4×4.
Από αυτή τη ρομαντική εποχή, ωστόσο, πηγάζει μια κορυφαία επίδοση όλων των εποχών για τη φίρμα από το Χαμαμάτσου. Η δεύτερη γενιά του Grand Vitara σήμανε το πέρασμα από το σκληροπυρηνικά off road παρελθόν, στην εποχή των SUV. Όχι καθαρός εκπρόσωπος της κατηγορίας, αλλά σίγουρα πολύ πιο ολοκληρωμένο από τον προκάτοχο, το Grand Vitara MK2 παρουσιάστηκε το 2005 και εξακολουθεί να πωλείται μέχρι σήμερα, σε ορισμένες αγορές. Το πλαίσιο τύπου σκάλας αντικαταστάθηκε από αυτοφερόμενο, με τον πίσω άξονα να απορρίπτει την αρχαϊκή διάταξη του άκαμπτου για μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Εν γένει, το Grand Vitara αποτέλεσε τον προπομπό του ακόμα πιο εκπολιτισμένου Vitara, το οποίο πλέον διατίθεται και ως μπροστοκίνητο.
Αυτό που δεν μπόρεσε να φτάσει ούτε το Vitara, ούτε κάποιο μεταγενέστερο Suzuki, ήταν η ισχύς της κορυφαίας έκδοσης. Στην Ελλάδα το είδαμε με τον 1.600άρη των 116 ίππων (μόνο τρίθυρο) και τον 2λιτρο των 140 ίππων, με κάποια λίγα ντίζελ 1.9 129HP να βρίσκουν αγοραστές στην επαρχία. Ακόμα λιγότερα ήταν τα XL7, με τον V6 των 2.7 λίτρων και 185 ίππων. Ο μεγάλος τετρακύλινδρος των 2.4 λίτρων και 166 ίππων δεν εισήχθη, όπως κι άλλο ένα μοτέρ. Πιο άγνωστο, αλλά και πολύ πιο ιστορικό για τη Suzuki. Το Grand Vitara 3.2 V6 VVT είχε κάτω από το καπό έναν εξακύλινδρο 3.192 κ.εκ., με απόδοση 229 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. και 291 Nm στις 3.200 σ.α.λ. Ένα 5άρι αυτόματο ήταν υπεύθυνο για τη μετάδοση στους τέσσερις τροχούς, εξασφαλίζοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.
Αυτός ο V6, λοιπόν, είναι ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός που έχει έρθει στην Ευρώπη, σε μηχανοστάσιο Suzuki! Ταυτόχρονα, κρατάει το ρεκόρ υψηλότερης ειδικής ισχύος -για ατμοσφαιρικό σύνολο πάντα- σε τετρακίνητο μοντέλο της φίρμας, με 71,5 ίππους στο λίτρο. Ακόμα και στο σύνολο των Suzuki, μπροστά του έχει μόνο το 1.300άρι «πριόνι» του ιαπωνικού Swift GTI (110 ίπποι από 1.3 λίτρα, ήτοι 84,6 στο λίτρο) και τον 1.600άρη των 136 ίππων (στρογγυλά 85 άλογα/λίτρο), του προηγούμενου Swift Sport. To XL7 2ης γενιάς, που κυκλοφόρησε στην Αμερική, απέδιδε μεν παραπάνω ισχύ (252 ίπποι) αλλά από περισσότερα κυβικά (3.6 V6, που μας κάνουν 70 ίππους/λίτρο).
Το νέο plug-in Across, εκτός ότι είναι RAV4 PHEV με διαφορετικά σήματα, χρειάζεται τη συνδρομή δυο ηλεκτροκινητήρων για να φτάσει στη συνδυαστική ισχύ των 306 ίππων.