Με την παρουσίαση ενός καινούργιου αυτοκινήτου συνήθως παίρνει φωτιά το διαδίκτυο, αφού πολύς κόσμος θέλει να το δει για πρώτη φορά και να μάθει πληροφορίες για αυτό. Ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις που μπορεί να υπάρξει αναπάντεχος «συνωστισμός» στο site μιας εταιρείας και μετά από λίγες ώρες να σημειωθούν χιλιάδες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για το νέο αυτό προϊόν.
Όπως και έγινε στην περίπτωση του νέου Hyundai IONIQ 5, αφού τρεις μόλις μέρες μετά την επίσημη αποκάλυψή του, η εταιρεία κατέγραψε 236.000 εκδηλώσεις ενδιαφέροντος! Παράλληλα τα 3.000 πρώτα οχήματα IONIQ 5 Project 45 εξαντλήθηκαν αμέσως, καθώς η ζήτηση μέσα σε 24 ώρες ήταν 3 φορές μεγαλύτερη. Το ντεμπούτο του IONIQ 5 πήρε μεγάλες διαστάσεις και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (περισσότερο από οποιοδήποτέ άλλο Hyundai στην Ευρώπη), όπως έγινε και πριν λίγο καιρό με το νέο Hyundai Tucson.
Το IONIQ 5 βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, αποκλειστικά για BEV (Battery Electric Vehicles) οχήματα, που εξελίχθηκε από το Hyundai Motor Group και ονομάζεται Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Ο επαναστατικός σχεδιασμός του IONIQ 5 ξεφεύγει από κάθε προηγούμενο στερεότυπο, εξερευνώντας μια νέα σχεδιαστική ελευθερία που προσφέρεται μέσα από τη νέα αυτή πλατφόρμα. Το crossover αμάξωμα του IONIQ 5 χαρακτηρίζεται από τις απόλυτα ισορροπημένες γραμμές του και τους μικρούς προβόλους λόγω του επιμηκυμένου μεταξονίου. Με μήκος 4.635 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. ύψος 1.605 χλστ. και μεταξόνιο 3.000 χλστ., το IONIQ 5 προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και κορυφαίους χώρους.
Το IONIQ 5 διατίθεται με μια γκάμα από ηλεκτρικές εκδόσεις που ταιριάζουν στις ανάγκες και επιθυμίες κάθε πελάτη, χωρίς τους παραμικρούς συμβιβασμούς στην απόδοση. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών, μιας 58 kWh και μιας 72,6 kWh, καθώς και δύο εκδόσεων κινητήρων, με πίσω κίνηση, είτε με τετρακίνηση. Όλες οι εκδόσεις προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα.
Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 155 kW στον πίσω άξονα και έναν 70 kW στον εμπρός (225kW συνολικά, ήτοι συνδυαστική ιπποδύναμη 306 PS), κάτι που επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Ο πίσω κινητήρας αποδίδει ροπή 350 Nm και ο εμπρός 255 Nm, ήτοι 605 Nm συνολικά. Με την μπαταρία των 72,6 kWh η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να ολοκληρώσει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της μικρότερης μπαταρίας των 58 kWh, η τετρακίνητη AWD έκδοση ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Η έκδοση 2WD του IONIQ 5 με έναν ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 PS) στο πίσω άξονα και ροπή 350 Nm, όταν συνδυάζεται με την μπαταρία των 72,6 kWh επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα. Με την μπαταρία των 58 kWh ο αντίστοιχος χρόνος είναι 8,5 δευτερόλεπτα (125kW). Η μέγιστη αυτονομία του IONIQ 5 με μία μόνο φόρτιση είναι περίπου 480 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Με φορτιστή 350 kW, το IONIQ 5 μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 18 λεπτά. Οι χρήστες του IONIQ 5 χρειάζεται να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους μόνο για πέντε λεπτά για να εξασφαλίσουν 100 χιλιόμετρα αυτονομίας, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Το IONIQ 5 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2021.