Η συνήθης εμπορική πορεία ενός μοντέλου έχει ως εξής: λανσάρισμα, υποδοχή -ζεστή ή μη- από το αγοραστικό κοινό, προωθητικές ενέργειες τόνωσης όπου κρίνεται απαραίτητο, peak πωλήσεων, κάμψη, facelift για ανάκαμψη και διατήρηση εμπορικού ενδιαφέροντος μέχρι την αντικατάσταση. Δεν είναι κανόνας με καθολική εφαρμογή, καθώς κάποια αυτοκίνητα πουλάνε σαν τρελά από την παρουσίαση, άλλα αργούν, ενώ κάποια δεν τα καταφέρνουν καθόλου. Η περίπτωση που θα δούμε σήμερα, είναι από τις πλέον ιδιάζουσες.
Δείτε ακόμα: Ποιο Fiat είχε 3 πωλήσεις σε 5 χρόνια στην Ελλάδα;
Το Dodge Challenger επέστρεψε το 2008, με ρετρό στοιχεία και έντονο το αίσθημα νοσταλγίας του muscle car της δεκαετίας του 70. Αυτή μάλιστα είναι η 3η γενιά, καθώς μεσολάβησε μια παντελώς αποτυχημένη 2η μεταξύ 1978 και 1983, που δεν θυμάται/ξέρει σχεδόν κανείς. Με τρία κινητήρια σύνολα -3.5 V6 250 ίππων, 5.7 Hemi V8 375 ίππων για το R/T και 6.1 Hemi V8 425 ίππων για το SRT8- και πολλές εκδόσεις εξοπλισμού, εμφανίστηκε έτοιμο να κατακτήσει τις καρδιές των αγοραστών. Κάτι που δεν μπορούμε να πούμε πως κατάφερε…
Την πρώτη χρονιά, πούλησε 17.423 κομμάτια. Δεν ήταν όμως πλήρης σεζόν. Το 2009 είναι αντιπροσωπευτικό, με 25.852 αντίτυπα, αλλά και πάλι πολύ πίσω από τον ανταγωνισμό. Η Chevrolet Camaro πούλαγε τα διπλά και η Ford Mustang ακόμα περισσότερο. Οι πωλήσεις βέβαια συνέχιζαν να ανεβαίνουν χρονιά με τη χρονιά, αλλά με αργό ρυθμό και σταθερά πολύ μακριά από τα άλλα δυο. Το 2014 ήρθε το προγραμματισμένο φρεσκάρισμα, που αποδείχτηκε πέρα για πέρα πετυχημένο, αλλά και πολλά παραπάνω από ένα facelift.
Η Dodge αναβάθμισε τους V8, αντικαθιστώντας παράλληλα τον 3.5 V6 με τον 3.6 V6 Pentastar. Αυξημένη απόδοση παντού, πλην του 5.7 (305 άλογα το βασικό, 485 το SRT8), υπερσύγχρονο 8άρι αυτόματο κιβώτιο (στη θέση ενός απαρχαιωμένου 5τάχυτου), βελτιώσεις σε στήσιμο, εξοπλισμό και εσωτερικό. Κυρίως όμως, η κίνηση «ματ» ήταν άλλη. Ο ερχομός των Hellcat και Demon. Οι Αμερικανοί πόνταραν στην ωμή δύναμη για να βγάλουν το Challenger από τη σκιά των Camaro και Mustang. Απέναντι στις ZL1 και Shelby GT500, μέχρι τότε πάλευε το πολύ πιο αδύναμο SRT των 425 ίππων. Ο κομπρεσοράτος 6.4 Hemi V8 το μετέτρεψε από νεροκουβαλητή σε αδιαμφισβήτητο αρχηγό. Με 707 άλογα στο Hellcat και 840 στο Demon, άφησε άπνοες τις Chevrolet και Ford.
Διαβάστε επίσης: Πόσο καίει το ισχυρότερο αγροτικό της Ιστορίας;
Σε συνδυασμό με την έντονη διαφημιστική καμπάνια και την επιθετική τιμολογιακή πολιτική, οι πωλήσεις του εκτοξεύτηκαν. Πέρσι διατέθηκαν πάνω από 70.000 Challenger, επίδοση σχεδόν τριπλάσια από το 2009! Φέτος δε, και παρά τις επιπλοκές της πανδημίας, στο πρώτο τρίμηνο όχι μόνο ξεπέρασε τις Camaro-Mustang, με 16.332 κομμάτια (φυσιολογικό -9,42% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα), αλλά έδωσε στη Dodge το 42% της κατηγορίας! Θα λέγαμε πως ωριμάζει σαν το καλό κρασί; Χωρίς κανέναν δισταγμό!