Στις αυτοκινητοβιομηχανίες υπάρχουν μοντέλα που κοστίζουν μια περιουσία για να κατασκευαστούν, αλλά τουλάχιστον φέρνουν τα λεφτά τους πίσω στο ταμείο. Ένα εξ αυτών είναι και η Porsche 911. Σύμφωνα με το Bloomberg, η νέα Porsche 911 στην 8η γενιά της πλέον, είναι το πιο κερδοφόρο αυτοκίνητο από όσα λανσαρίστηκαν μέσα στη χρονιά.
Δείτε ακόμα: Συλλεκτικό VW Golf 16V G60 στα λεφτά καινούργιας Porsche Cayman
Το εξαιρετικό μοντέλο της Porsche, η 911, έχει σχεδόν το 30% των κερδών της Porsche παρά το γεγονός ότι αποτελεί μόλις το 11% των συνολικών της πωλήσεων. Ποσοστό που ξεπερνάει κατά πολύ τα αντίστοιχα άλλων supercars και προφανώς ακριβών κατασκευών γενικότερα, όπως Ferrari F8 Tributo, Aston Martin DBX, Mercedes-Benz GLE, αλλά και της BMW X5, μοντέλα που κι αυτά σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους, έχουν υψηλό ποσοστό κέρδους. Για παράδειγμα η Ferrari F8 Tributo έχει περιθώριο κέρδους 50%, αλλά συμβάλει μόνο κατά το 17% στο συνολικό κέρδος της μάρκας. Αντίστοιχα για την περίπτωση της Aston Martin, η DBX αναμένεται να πουλήσει περίπου 4.500 αυτοκίνητα, αλλά στα κέρδη έχει συμβολή μόνο κατά 21%.
Κι αφήνοντας τα supercars στην άκρη, βλέπουμε ότι τα πράγματα δεν είναι καλύτερα για πιο συμβατικά μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, οι Mercedes-Benz GLE και GLS προβλέπεται ότι το 2020 θα συμβάλουν με τις πωλήσεις τους στο 24% των κερδών της εταιρείας, ενώ αντίστοιχα η BMW X5 αγγίζει το 16%. Όπως επισήμανε κι ο αναλυτής του Bloomberg, το μεγάλο κέρδος για την Porsche προκύπτει από τις χρεώσεις του έξτρα εξοπλισμού. Για παράδειγμα, τα κεραμικά φρένα της 911 κοστίζουν ελάχιστα και χρεώνονται «χρυσάφι». Αντίστοιχα και για την έκδοση turbo, όπου το κόστος για την κατασκευή της επιβαρύνει ελάχιστα τη μάρκα, όμως η τιμή πώλησης είναι υψηλότατη αφήνοντας υψηλό ποσοστό κέρδους στην Porsche.
Διαβάστε επίσης: Πιο ισχυρές από ποτέ οι νέες ειδικές Porsche Boxster και Cayman (+video)
Αυτό που πρέπει να σημειωθεί, είναι πως η Porsche τα πάει εξαιρετικά καλά στην αγορά της Κίνας, έχοντας ένα μεγάλο και πιστό πελατολόγιο κι έτσι καταφέρνει να μείνει ανεπηρέαστη από την κρίση που πλήττει τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Γερμανική αγορά βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2010, αλλά η Porsche έχει μείνει ανεπηρέαστη. Το 2018, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Porsche αυξήθηκαν κατά 3% στα 256.255 αυτοκίνητα με την 911 να σημειώνει αύξηση 10%, με τις πωλήσεις της να αγγίζουν τα 35.573 οχήματα. Αυτό σημαίνει πως οι παγκόσμιες πωλήσεις της Porsche 911 το 2018 ξεπέρασαν εκείνες της Bentley, της Ferrari, της Aston Martin και της Lamborghini.
Όμως υψηλόβαθμα στελέχη της μάρκας τονίζουν, ότι η νέα Taycan δεν θα έχει την υψηλή κερδοφορία της 911. Όπως ανέφεραν, το σύνολο των πωλήσεων της Taycan δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 30.000 αυτοκίνητα, την στιγμή που το κόστος επένδυσης για το μοντέλο ξεπέρασε τα 6,6 δις δολάρια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων της Porsche, η Taycan θα έχει υψηλό ποσοστό κέρδους μετά το 2023, όταν και θα μειωθεί η τιμή των μπαταριών!