Οι τάσεις της αγοράς είναι σταθερές εδώ και μερικά χρόνια. Ο κόσμος θέλει SUVs και οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα προσφέρουν «με τη σέσουλα», βάζοντας σε δεύτερη και τρίτη μοίρα άλλοτε κραταιά segments. Σεντάν και MPVs έχουν δει τα μερίδιά τους να ελαχιστοποιούνται, αλλά δεν είναι τα μόνα. Κάτι που διαπίστωσε με επώδυνο εμπορικά τρόπο το VW Arteon.
Το γερμανικό τετράθυρο κουπέ πλασαρίστηκε το 2017 ως η premium εκδοχή του Passat και μεγαλύτερο ατού την εντυπωσιακή σχεδίαση. Πέντε χρόνια αργότερα συνεχίζει μεν, αλλά δεν γνωρίζει τι του φυλάει η επαύριον. Η μόδα των σεντάν κουπέ δεν αποδείχτηκε το ίδιο ισχυρή με εκείνη των αντίστοιχων SUVs, έχοντας αρχίσει να βάζει σε σκέψεις πολλούς κατασκευαστές που διαθέτουν μοντέλα του είδους. Ιδίως όταν εμφανίζουν αποκαρδιωτικά νούμερα πωλήσεων, όπως συμβαίνει με το Arteon στις Η.Π.Α.
Για το πρώτο τρίμηνο του 2022 η ζήτηση δεν σημείωσε απλά κάμψη, αλλά καθίζηση. Από τα 1.099 κομμάτια που είχε πουλήσει στο αντίστοιχο διάστημα του 2021, οι ταξινομήσεις του Arteon κατακρημνίστηκαν στις μόλις 44! Μείωση που αγγίζει το σοκαριστικό 96% και απέχει ελάχιστα από το μηδενισμό του κοντέρ, κάτι που συνήθως ισοδυναμεί με κατάργηση από την εκάστοτε αγορά. Η VW Αμερικής δεν έχει κάνει κάποια δήλωση μέχρι τώρα, αλλά μόνο με θαύμα θα συνεχίσει εκεί το Arteon και για το 2023. Αξίζει να αναφερθεί, πάντως, πως τα παραδοσιακά σεντάν του γερμανικού κολοσσού τα καταφέρουν αρκετά καλύτερα από πλευράς συνολικών πωλήσεων, αλλά και αυτά βίωσαν σημαντική μείωση στις πωλήσεις τους.
Το Passat πούλησε 2.345 μονάδες και το Jetta άλλες 10.878, όμως σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 μάλλον θα πρέπει να δακρύζουν. Τότε το Passat είχε ταξινομηθεί 4.535 φορές και το Jetta 22.714, κάτι που σημαίνει μείωση περίπου και άνω του 50% αντίστοιχα φέτος.