Οι αερόσακοι αποτελούν εδώ και χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι της ασφάλειας όλων των σύγχρονων αυτοκινήτων, καθώς βοηθούν με την σειρά τους στο να μην τραυματιστούν οι επιβάτες από μια σύγκρουση. Πλέον κάθε αυτοκίνητο έχει τουλάχιστον 6 αερόσακους, όπως είναι τα ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και οροφής. Επίσης, αρκετά μοντέλα διαθέτουν αερόσακο γονάτων οδηγού, πίσω πλευρικούς, μέχρι και κεντρικό αερόσακο που είδαμε στο νέο Honda Jazz.
Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο Toyota με κίνηση μπροστά;
Ποιο ήταν όμως το πρώτο μοντέλο που εφοδιάστηκε με αερόσακο γονάτων οδηγού; Σίγουρα οι περισσότεροι θα νομίζετε ότι πρόκειται για premium εταιρεία και μοντέλο, η οποία έχει μακρόχρονη παράδοση στον τομέα της ασφάλειας. Και όμως, όσο και αν φαντάζει απίστευτο, το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με αερόσακο γονάτων οδηγού στο βασικό του εξοπλισμό, ήταν το πρώτης γενιάς Kia Sportage του 1995. Ωστόσο, τελικά δεν κατάφερνε και πολλά, αφού το αμάξωμα δεν διέθετε την κατάλληλη δομή και ενισχύσεις. Όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες, στο τεστ εμπρόσθιας σύγκρουσης του αμερικανικού ινστιτούτου IIHS, το αμάξωμα του Sportage κατέρρεε, σε σημείο που άνοιγε στο θόλο και ο τροχός εισχωρούσε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τέτοια δυσάρεστα φαινόμενα ευτυχώς δεν υφίσταται πλέον στα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Δείτε ακόμα: Όταν η Lancia Lybra είχε Infotainment το 1999!
Για την αγορά της Ευρώπης, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αερόσακο γονάτων οδηγού, πάλι δεν ήταν κάποιο από τις εταιρείες που έχουν μακρόχρονη παράδοση στα συστήματα ασφαλείας. Για όσους πιθανώς δεν θυμούνται ή γνωρίζουν, την καινοτομία αυτή έφερε το δεύτερης γενιάς Toyota Avensis, που παρουσιάστηκε το 2002. Σε αντίθεση με το Sportage, το Avensis προσέφερε υψηλά επίπεδα ασφαλείας στους επιβάτες του, καθώς είχε αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, εν έτει 2003.
Δείτε ακόμα: Γιατί αυτό το Citroen BX πωλείται 80.000 ευρώ; (+video)
Παρακολουθείστε παρακάτω και τα βίντεο με τα crash tests του Kia Sportage και του Toyota Avensis: