Οι συνεργασίες μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ιδίως όταν κάποιος κατασκευαστής θέλει να μπει σε κατηγορία που δεν το συνηθίζει. Ή να επιστρέψει σε αυτή, μετά από 10 χρόνια. Η Fiat πρωταγωνιστεί σε μια τέτοια ιστορία.
Η φίρμα από το Τορίνο εκπροσωπείτο στα μεγαλομεσαία με το Croma, από το 1985 μέχρι το 1986. Ένα αυτοκίνητο με «ντύσιμο» από Giorgetto Giugaro και βάση την πλατφόρμα Type Four. Ένα πάτωμα-πασπαρτού, που μοιράζονταν το Croma μαζί με τις Alfa Romeo 164, Lancia Thema και το Saab 9000. Το μεγάλο Fiat αποσύρθηκε στα μέσα των 90’s, όμως οι Ιταλοί αποφάσισαν να το επαναφέρουν στο μέσο της επόμενης δεκαετίας. Και προκειμένου να το πετύχουν, στράφηκαν στους παλιόφιλούς τους.
Για το Nuova Croma επιστρατεύτηκε η γνωστή και μη εξαιρετέα πλατφόρμα Epsilon, της General Motors. Η ίδια που αποτελούσε τη βάση για τα Opel Vectra/Signum, Saab 9-3 και Cadillac BLS. Από πλευράς εμφάνισης και προσανατολισμού, το Croma 2ης γενιάς πλησίαζε περισσότερο στο Signum. Πεντάθυρο αμάξωμα με προσέγγιση station wagon, έμφαση στους χώρους και την πρακτικότητα, πλούσιος εξοπλισμός. Σε αντίθεση με το ξεκάθαρα χάτσμπακ Signum, όμως, το Croma έριχνε ματιές και στα MPV. Κάτι αντίστοιχο με το SEAT Leon 3ης γενιάς, του 2004.
Το Croma λανσαρίστηκε ένα χρόνο αργότερα, με τις πληθωρικές διαστάσεις (μήκος 4.756 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.597 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ.) και τους χώρους σε πρώτο ρόλο. Οι επιβάτες έχαιραν μεγάλων ανέσεων και ενός πλήρως εκμεταλλεύσιμου πορτ μπαγκάζ 498 λτ., ενώ ο εξοπλισμός ήταν υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας πανοραμική γυάλινη οροφή, ESP, έως 9 αερόσακους,, δερμάτινο σαλόνι, σύστημα πολυμέσων με πλοήγηση, αυτόματος κλιματισμός, φώτα Xenon και πολλά ακόμα.
Για την κίνηση της ιταλικής ναυαρχίδας φρόντιζαν δύο μηχανικά σύνολα βενζίνης και τρία πετρελαίου. Στη βάση βρίσκονταν ο 1.8 MPI των 140 ίππων και πιο πάνω ο 2.2 MPI των 147 ίππων. Στους ντίζελ, η γκάμα περιλάμβανε τους 1.9 λτ. Multijet των 120 ίππων και 150 ίππων, ενώ στην κορυφή τοποθετούνταν ο 2.4 λτ. Multijet των 200 ίππων.
Οι Ιταλοί μέχρι που ανακάλυψαν νέο όρο για το Croma, προκειμένου να ενισχύσουν την προώθησή του. «Comfort Wagon» αποκαλούσαν το υβρίδιο station wagon-MPV, ποντάροντας στο κλου της διαφορετικότητας για την εμπορική του πορεία. Η επιτυχία, ωστόσο, δεν ήρθε ποτέ. Όπως τα υπόλοιπα κράματα αναλόγου ύφους (Opel Signum, SEAT Leon MK3, Renault Vel Satis), το Croma δεν κατάφερε να συγκινήσει το αγοραστικό κοινό. Είναι χαρακτηριστικό πως στην Ελλάδα, πουλήθηκαν 3 κομμάτια σε 5 χρόνια! Το facelift του 2007, που υιοθέτησε το εμπρός μέρος του Bravo, δεν κατάφερε πολλά. Τελικώς, η Fiat απέσυρε για δεύτερη φορά το Croma, το 2010. Μέχρι σήμερα, δεν έχει ακουστεί ούτε ψίθυρος για μελλοντική, τρίτη επιστροφή του.