Τα hypercars αποτελούν την επιτομή της αυτοκινητικής τεχνολογίας και δυναμικής επιδόσεων. Μιλάμε πια για αυτοκίνητα που στοχεύουν σε ταχύτητες άνω των 500 χλμ./ώρα και έχουν φτάσει στο σημείο να κερδίζουν μονοθέσια F1 10ετίας!
Προφανέστατα δεν τίθεται θέμα για το (αερο)δυναμικό σχήμα και το ονειρικό τους γκάζι. Εκεί που ενδεχομένως να υστερούν σε σχέση με τα supercars, ιδίως παλαιότερων χρονολογιών, είναι στη σχεδιαστική φινέτσα. Λόγω ακριβώς αυτών των απίστευτων δυνατοτήτων, οι γραμμές τους υπαγορεύονται στο μέγιστο βαθμό από τις επιταγές της αεροδυναμικής. Κάτι που σίγουρα στερεί από την αρμονία, προς όφελος του συντελεστή οπισθέλκουσας και της παραγόμενης κάθετης δύναμης. Παρόλα αυτά, τίποτα δεν στερεί από τα hypercars τη διενέργεια των δικών τους «καλλιστείων».
Στην 36η διοργάνωση του Festival Automobile International, στο Παρίσι, οι κριτές ανέδειξαν την Bugatti Bolide ως το ομορφότερο hypercar που κυκλοφορεί σήμερα! Ένα project που αρχικά προοριζόταν για σχεδιαστική σπουδή, αναφορικά με το πού θα μπορούσαν να φτάσουν οι μηχανικοί και αεροδυναμιστές της εταιρίας, αν αφήνονταν χωρίς τον παραμικρό περιορισμό. Η αποδοχή της Bolide όμως ήταν τέτοια, που τελικά οδήγησε τους διοικούντες την γαλλογερμανική εταιρία στην απόφαση για κανονική παραγωγή.
Στην κατασκευή της πρώτο λόγο θα έχουν τα εξωτικά υλικά, όπως 3D εκτυπωμένα αεροδιαστημικά ελάσματα τιτανίου, κεραμικές παραλλαγές και εννοείται άφθονο ανθρακόνημα, μεταξύ άλλων. Ο αεραγωγός στην οροφή αλλάζει σχήμα ανάλογα με την ταχύτητα, βελτιστοποιώντας τόσο τη ροή του αέρα στο μοτέρ, όσο και την αεροδυναμική αντίσταση. Στα 320 χλμ./ώρα το downforce αγγίζει τα 800 κιλά στο εμπρός μέρος, με το πίσω να πιέζεται στο έδαφος με την ασύλληπτη δύναμη των 1.800 κιλών!
Τα ίδια ισχύουν και για την αναλογία ισχύος βάρους. Ο αναβαθμισμένος 8.0 W16 αποδίδει πλέον 1.850 ίππους και 1.850 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το βάρος των μόλις 1.240 κιλών, η αναλογία κιλών/ίππο περιορίζεται στο εξωπραγματικά ασύλληπτο 0,67! Κατά συνέπεια, οι επιδόσεις είναι αντίστοιχα παρανοϊκές: 0-100 χλμ./ώρα σε 2,17 δευτερόλεπτα, 0-200 χλμ./ώρα σε 4,36 δευτερόλεπτα, 0-300 χλμ./ώρα σε 7,37 δευτερόλεπτα, 0-400 χλμ./ώρα σε 12,08 δευτερόλεπτα και 0-500 χλμ./ώρα σε 20,16 δευτερόλεπτα! Επιπλέον, είναι σε θέση να επιτύχει μέγιστη πλευρική επιτάχυνση 2,8 G και να γυρίσει το Nurburgring σε 5.23.1! Μάλιστα, η τελική του ταχύτητα αναφέρεται πως είναι «πολύ πάνω από τα 510 χλμ./ώρα»!
Αυτοί οι αριθμοί συνόδευαν το πρωτότυπο. Για το κατά πόσο θα μεταφερθούν στην πραγματικότητα, υπομονή μέχρι το 2024. Τότε προγραμματίζει να έχει έτοιμα τα 40 κομμάτια που θα κυκλοφορήσει η Bugatti, με την τιμή να ξεπερνά τα 4 εκατ. ευρώ για το κάθε ένα.